Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    701
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای رابطه میان مقیاس تجربه معنوی و تعالی معنوی با افسردگی در دانشجویان بود به همین منظور 221 نفر دانشجو (104 نفر پسر و 117 نفر دختر) با میانگین سنی 23 سال از میان دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل مقیاس تجربه معنوی دانشجویان، مقیاس تعالی معنوی و مقیاس صفت افسردگی بود. داده های حاصل از این پژوهش با استفاده از آماره های مختلف توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین نمرات دختران و پسران در مولفه های مختلف معنویت تفاوت وجود دارد، بعلاوه، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون همزمان و بررسی روایی افزایشی مقیاس های تجربه معنوی و تعالی معنوی نشان داد به رغم توان پیش بینی کنندگی هر دو مقیاس معنویت، مقیاس تجربه معنوی از توان بالاتری در پیش بینی افسردگی دانشجویان برخوردار است. در پایان این نتیجه مورد تاکید قرار گرفت که در نظر گرفتن معنویت به عنوان یک سازه روان شناختی نباید به تحویل دین به یک گرایش روان شناختی منجر شود و همین تمایز از غیر دینی ساختن تجارب معنوی پیشگیری می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 701

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1636
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

«توسعه هیات علمی»، پدیده نسبتا جدیدی است که توجه آموزش عالی کشورهای توسعه یافته را به خود معطوف ساخته است. توسعه هیات علمی بر بهبود عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی تاثیر مثبت دارد. این مقاله به بررسی توسعه هیات علمی بر بهبود عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه های دولتی الزهرا، تربیت مدرس، تربیت معلم، تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، پرداخته است. این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری آن، اعضای هیات علمی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه های دولتی الزهرا، تربیت مدرس، تربیت معلم، تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی بوده است. اطلاعات پژوهش از طریق پرسشنامه محقق ساخته گردآوری گردید. و سپس داده ها توسط آمار توصیفی و آمار استنباطی (تی تست یکطرفه و کولموگوروف – اسمیر نف) تحلیل گردید.نتایج تحقیق نشان داد که:1- شرکت اعضای هیات علمی در سمینارهای داخلی و بین المللی بر بهبود عملکرد آموزشی آنان تاثیر مثبت دارد.2- ترجمه و تالیف کتب و مقالات توسط اعضای هیات علمی بر بهبود عملکرد آموزشی آنان تاثیر مثبت دارد.3- شرکت اعضای هیات علمی در کارگاه های آموزشی بر بهبود عملکرد آموزشی آنان تاثیر مثبت دارد. -4انجام طرحهای تحقیقاتی توسط اعضای هیات علمی بر بهبود عملکرد آموزش آنان تاثیر مثبت دارد.5- مطالعه منابع به روز توسط اعضای هیات علمی بر بهبود عملکرد آموزشی آنان تاثیر مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    562
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با توجه به وجود شکاف در مولفه های دانش آفرینی، این راهبردی ترین منبع سازمانی، هدف مقاله حاضر با هدف شناسایی و تعیین زمینه های کمی فرایند دانش آفرینی در نظام آموزشی عالی به منظور ارایه الگو مناسب است. روش، توصیفی – پیمایشی است؛ مشارکت کنندگان 362 نفر از اعضای نظام آموزش عالی که در سطوح مختلف آن و در دو بخش دولتی و خصوصی – دانشگاه آزاد اسلامی – فعالیت می کنند که با استفاده از نمونه گیری طبقه ای مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه بود؛ پرسشنامه اول شامل سوالاتی در مورد توانایی های دانش آفرینی در نظام آموزش عالی با 122 سوال که بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت ساخته شد؛ پرسشنامه دوم، نظرسنجی از متخصصان آموزش عالی در مورد الگو پیشنهادی بود. در تدوین پرسشنامه اول، اعتبار صوری و محتوا به کار رفت و پایایی ان با استفاده از آلفای کرونباخ مقدار 0.78 محاسبه شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS شامل روش های آمار توصیفی و تحلیل عاملی، رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. توانایی های دانش آفرینی در نظام آموزش عالی عبارتند از: بنیان دانش، ظرفیت جذب، یادگیری، یادگیری زدایی، مراقبت، همکاری، شبکه سازی، ائتلاف، ترکیب، نوآوری طراحی و حل مساله نظام آموزش عالی، بر اساس این توانایی ها، الگو زمینه ای دانش آفرینی در نظام آموزش عالی طراحی شد و بیش از 80% متخصصان آموزش عالی الگو پیشنهادی را تایید کردند. از پیشنهادهای مهم در اینجا تغییر طراحی ساختار بوروکراتیک فعلی نظام آموزش عالی و گسترش فرهنگ روابط محور با کاربرد تکنیک های مدیریت معنوی به جای حاکمیت مطلق قانون است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 562

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2012
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این تحقیق سلامت روان دانشجویان مجرد و متاهل دوره کارشناسی دانشگاه تربیت معلم از دیدگاه نظریه پردازان مثبت گرا در سال تحصیلی 85-1384 مورد مقایسه قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه 5858 دانشجوی دوره کارشناسی بودند که از این میان 359 نفر (293 مجرد و 66 متاهل) به عنوان گروه نمونه به روش نمون گیری تصادفی انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش سلامت روان دانشجویان استفاده شد. این پرسشنامه دارای روانی محتوایی، تفکیکی، ملاکی و همسانی درونی لازم آماری و ضریب اعتباری برابر 0.94 است که نشان دهنده اعتبار لازم برای سنجش متغیرهای تحقیق می باشد. نتایچ پژوهش نشان داد: میزان سلامت روان دانشجویان متاهل به طور معنی دار بیش از دانشجویان مجرد است؛ بین سلامت روان دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی دار وجود ندارد؛ و تعامل جنسیت و وضعیت تاهل دانشجویان بر سلامت روان آنان تاثیر معنی دار ندارد. بطور کلی، در این تحقیق معلوم شد که دانشجویان متاهل در مقایسه با دانشجویان مجرد از سلامت روان بیشتری برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2012

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button