پیرو مطلب عنوان شده تحت عنوان چگونه یک مقاله پزشکی بنویسیم؟که درآن به نقد مقاله تاثیر آموزش برآگاهی پرداخته است موارد زیر به استحضار می رسد: C مثبت از بیماری هپاتیت HCV مددجویان -1 ضمن تشکر و قدردانی از نویسنده محترم که به نقد مقاله پرداخت هاند و قطعا ارتقا کیفیت نگارش مقالات مدنظرشان بوده است، اما به نظر می رسد این گونه موارد اگر درابتدا با نویسنده مسوول مستقیما در میان گذاشته شود و پس از تبادل نظر و رفع ابهامات به نقد علمی مقاله پرداخته شود، جنبه آموزشی آن هم مفیدتر خواهد بود. -2 همان گونه که در نقد مذکور اشاره شده، بعضا برخی پژوهشگران دوره های آموزشی و یا آموزش منظم در زمینه مقاله نویسی نداشته اند، که این نقص می تواند با راهنمایی های کارشناسان پزوهشی و خصوصا داوران مقالات رفع و اصلاح گردد اما اغلب به جای راهنمایی به طرح مشکلات بدون ارائه راه کار مناسب پرداخته می شود و نهایتا در کیفیت مقالات تاثیرگذار خواهد بود. -3 نقدکننده محترم توجه داشته باشند که مقالات ارسالی به مجله از چندین مرحله داوری عبور کرده و پس از اعمال نظرات کارشناسی و تایید نهایی مقاله به چاپ می رسد. هرچند اختلاف نظرات داوران محترم ممکن است عامل حذف یا تغییر روند گزارش مقاله گردد و ابهاماتی را برای خواننده ایجاد نماید.-4 در نقد مذکور نکته مبهمی در خصوص خودداری از ذکر برخی آیتم ها (از نظر اخلاق علمی) ذکر شده است که منظور نقاد محترم واضح بیان نشده است. اما ذکر این مورد لازم به نظر می رسد که رعایت اصول اخلاقی در مقاله مذکور مد نظر بوده است-5 لازم به یادآوری است که آزمون های استفاده شده در مقاله مذکور تحت نظارت مشاور آمار صورت گرفته و عدم ارائه همه آزمون ها به دلیل محدودیت حجم مقاله بوده است.