Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

شباک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 10) (جلد 2 مطالعات علوم مهندسی)
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2204
  • دانلود: 

    1699
چکیده: 

با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیاز به آب، ضرورت احداث سدهای بزرگ و بدنبال آن سرریزهایی که توان عبور دبی های زیاد را داشته باشند هر بیشتر احساس می گردد. یکی از مشکلاتی که ساختمان سرریز سدها را تهدید می کند پدیده کاویتاسیون است. تجربه نشان داده است که در جریان های سریع بر روی این نوع سرریزها وقتی که سرعت آب زیاد شود احتمال خطر کاویتاسیون زیاد می باشد. در این تحقیق با استفاده از مدل FLOW-3D که یک نرم افزار قوی در زمینه CFD می باشد، سرریز سد جره را مدل نموده و هیدرولیک جریان بر روی آن شبیه سازی و پارامترهای سرعت و عمق مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور در طول سرریز تعداد 10 ایستگاه جهت اندازه گیری پارامترهای مذکور در نظر گرفته شد. بر مبنای نتایج اندازه گیری های صورت گرفته با مدل FLOW-3D و مقایسه با مدل فیزیکی ساخته شده در آزمایشگاه موسسه تحقیقات آب، نتایج از مطابقت خوبی برخوردار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1699 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

شباک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 10) (جلد 2 مطالعات علوم مهندسی)
  • صفحات: 

    11-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1132
  • دانلود: 

    257
چکیده: 

در کشور ما تعداد ساختمان هایی که بر اساس ضوابط ویرایش اول استاندارد 2800 طراحی شده اند، زیاد است. این سازه ها بر اساس ضوابط ویرایش سوم استاندارد 2800 و آیین نامه های معتبر بهسازی لرزه ای از شکل پذیری کافی برخوردار نیستند و ضعیف عمل می کنند؛ بنابراین به کارگیری روش های مناسب برای بهسازی این سازه ها و تامین ایمنی جانی ساکنین ضرورت دارد. افزودن مهاربندهای فولادی یکی از راهکارهایی است که ضمن افزایش سختی سازه، بهبود رفتار لرزه ای و عدم اختلال در کاربری سازه را به همراه دارد. در این میان استفاده از مهاربندهای کمانش ناپذیر، به دلیل رفتار لرزه ای مناسب آن مورد توجه قرار گرفته است. در این تحقیق این نوع مهاربند به عنوان راه حلی برای بهسازی قاب های خمشی فولادی طراحی شده بر اساس ویرایش اول استاندارد 2800 در تعداد طبقات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت رفتار لرزه ای و سطوح عملکرد نمونه های بهسازی شده با این نوع مهاربند، با استفاده از تحلیل استاتیکی غیرخطی بر اساس دستورالعمل بهسازی لرزه ای مورد ارزیابی قرار می گیرد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که سازه های بهسازی شده با مهاربندهای کمانش گریز دارای سختی و شکل پذیری و سطح عملکرد مناسبی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 257 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

شباک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 10) (جلد 2 مطالعات علوم مهندسی)
  • صفحات: 

    25-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1693
  • دانلود: 

    826
چکیده: 

این تحقیق به ارائه یک مدل غیرقطعی بهینه سازی چندهدفه طراحی شبکه زنجیره تامین خون با تمرکز بر مکان یابی و تخصیص مراکز مختلف در صورت بروز اختلال می پردازد. غیرقطعی در نظر گرفتن اهدا علاوه بر تقاضا، در نظر گرفتن ارتباط عرضی بین بیمارستان ها به منظور افزایش قدرت تامین تقاضا و مقابله با کمبود در بیمارستان ها، برنامه ریزی برای همه فرآورده های خونی، وجود مراکز ثابت، موقت و بانک های خون با ظرفیت های محدود و همچنین بررسی دو تابع هدف زمان و هزینه گامی در راستای نزدیک کردن مدل های موجود در ادبیات موضوع به واقعیت می باشد. از طرفی به منظور تاکید بر اهمیت بحث خرابی و دسترس پذیری مسیر در زمان بروز اختلال و نیز با توجه به ماهیت عدم قطعیت در مساله مذکور، این موضوع در تحقیق پیش روی مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت مدل ارائه شده با استفاده از داده های شهر تهران و با استفاده از مطالعات پیشین در حوزه زنجیره تامین انتقال خون و نیز با به کارگیری روش محدودیت اپسیلون و رویکرد بهینه سازی استوار حل شده و نتایج مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1693

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 826 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

شباک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 10) (جلد 2 مطالعات علوم مهندسی)
  • صفحات: 

    39-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    513
  • دانلود: 

    188
چکیده: 

در طراحی موتور سوخت مایع به دلیل دمای بالای احتراق و نرخ بالای انتقال حرارت از 1MW/m2) تا حدود (160MW/m2 از گازهای داغ به دیوار محفظه، خنک کاری محفظه رانش از اهمیت بالایی برخوردار است. در طراحی خنک کاری محفظه رانش، انتخاب روش مناسب، طراحی مجاری خنک کاری و مباحث مرتبط با محفظه رانش دو جداره و استفاده از پوششهای حرارتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. در دیواره محفظه احتراق و نازل موتور پیشران مایع لازم است یک سیستم خنک کاری به منظور جلوگیری از شکست مقاومت بدنه موتور استفاده شود. در خنک کاری به روش بازیابی سیال مبرد (معمولا سوخت) از میان کانال هایی که برای آن در بدنه موتور تعبیه شده است عبور کرده و دمای بدنه موتور را کاهش می دهد. مدلسازی و تحلیل جریان سیال کانال خنک کننده در موتور پیشران مایع به دلیل شار حرارتی بالا یکی از مهمترین و چالشی ترین موضوع در زمینه این نوع موتورها است. به همین دلیل در این مقاله  کانال خنک کاری بازیابی یک موتور پیشران مایع شبیه سازی عددی می شود. این موتور با پیشران سرمازا کرایوژنیک تغذیه شده و کرایوژنیک به عنوان سیال خنک کننده در نظر گرفته شده است. از بررسی نتایج حاصل از شبیه سازی عددی به این نتیجه می رسیم که با افزایش یا کاهش مقدار شار در مرز ،دما به ترتیب افزایش و یا کاهش می یابد اما نسبت افزایش یا کاهش دما به علت ارتباط دمایی با محیط و عدم تغییر در دیگر شرط مرزها، به مقدار نسبت افزایش یا کاهش شار نمی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 513

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 188 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

شباک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 10) (جلد 2 مطالعات علوم مهندسی)
  • صفحات: 

    55-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    373
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی عوامل ایجاد تاخیر در اجرای سازه های فلزی پروژه های صنعتی در حالت کلی و طرح الفین هشتم (پتروشیمی اروند) بصورت خاص می باشد. برای نیل به این هدف پس از شناسایی عوامل، با تبعیت از مقیاس لیکرت، پرسشنامه ای شامل 26 پرسش میان 50 نفر از پرسنل پیمانکار و مشاور پتروشیمی اروند توزیع و با نرم افزار SPSS به تجزیه و تحلیل پاسخنامه ها پرداخته شد. محاسبه آلفای کرونباخ برابر (a=0.86) نشان دهنده پایایی بالا و مطلوب پرسشنامه می باشد. در نهایت چهار عامل تورم اقتصادی و افزایش قیمتها، عدم پرداخت به موقع صورت وضعیتها، عدم تناسب مدت زمان قرارداد با حجم کار و نیز عدم توجه به سیستمهای برنامه ریزی و کنترل پروژه مناسب و کارآمد به ترتیب اهمیت به عنوان مهمترین عوامل ایجاد تاخیر در اجرای بخش های مختلف سازه فلزی پیش گفته معرفی گردید و در ادامه راهکارهایی نیز برای برطرف نمودن نسبی عوامل فوق ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

شباک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 10) (جلد 2 مطالعات علوم مهندسی)
  • صفحات: 

    65-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2463
  • دانلود: 

    879
چکیده: 

واردات کالا به کشور بیشتر از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد و بنادر به عنوان مبادی اصلی ورود کالا به کشور مطرح هستند. فرآیند حمل و نقل و رساندن کالا به مراکز تقاضا نیازمند استفاده از یک سیستم نوین و هوشمند جهت انتقال هرچه بهتر کالا با کم ترین هزینه و زمان و با امنیت بالا می باشد. اما شیوه های فعلی و ساختار سنتی حمل کالا در نظام حمل و نقل کشور باعث شده که قیمت تمام شده کالا با رود. جهت حل این مشکل نیاز است که از سیستم حمل و نقل چندوجهی که تحت یک مسوولیت واحد، کالا از مبدا تا مقصد جابه جا می گردد در بنادر استفاده نمود. در این پژوهش جهت نشان دادن تاثیر حمل و نقل چند وجهی در افزایش بهره وری در بندر امام خمینی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی (AHP) نه معیار و شش گزینه انتخاب گردید که پس از وزن دهی مشخص شد سه گزینه ترمینال انتقال کالا، سایت آماده سازی کالا و نهایتا فرآیند تخلیه و بارگیری بیشترین تاثیر در افزایش بهره وری و راندمان بندر امام خمینی را دارند. همچنین در بخش بعدی تحقیق جهت ارزیابی اقتصادی هزینه حمل کالا در سیستم چندوجهی با استفاده از مدل ریاضی و تشکیل تابلوی حمل و نقل مطابق با مدل تخصیص و حل آن در نرم افزار LINGO مشخص گردید که حمل و نقل چندوجهی در بخش واردات کالا به بندر امام خمینی نسبت به حمل و نقل تک وجهی کاهش 18 درصدی هزینه حمل را در پی خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 879 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button