Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    2354
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4247
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    11-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2141
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

برای آزمون این فرضیه که «بین سبک های مقابله و اسناد با افسردگی رابطه وجود دارد» 140 دانشجوی دوره کارشناسی مشغول به تحصیل در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به روش داوطلبانه (غیر تصادفی) انتخاب شدند. آزمودنی ها شامل 70 پسر و 70 دختر بودند. دانشجویان مورد پژوهش به سوال های پرسشنامه سبک اسناد، پرسشنامه سبک های مقابله، و سیاهه افسردگی بک پاسخ دادند. پس از جمع آوری اطلاعات، از روش تحلیل رگرسیون چند متغیره و آزمون معنادار بودن همبستگی پیرسون استفاده شد. از آن جا که در پژوهش حاضر، داده ها در دو گروه جداگانه (مونث و مذکر) تجزیه و تحلیل گردید، فرضیه فوق در افراد مذکر تایید نشد. نتایج بدست آمده در افراد مونث نشان داد که بین مقابله متمرکز بر مساله و سبک های اسناد کلی و پایدار در رویدادهای منفی با افسردگی همبستگی معنادار وجود دارد و فرضیه فوق در سطح معناداری 0.001 تایید شد. همچنین این پژوهش نشان داد که برای پیش بینی افسردگی، سبک مقابله متمرکز بر مساله از سبک های اسناد کلی و پایدار در رویدادهای منفی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

شهیم سیما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    27-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5761
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی پرخاشگری آشکار و رابطه ای در کودکان دبستانی شهر شیراز بود. 506 دانش آموز (241 دختر و 265 پسر) کلاس های اول تا پنجم مورد بررسی قرار گرفتند. برای این منظور پرسشنامه پرخاشگری حاوی 21 گویه فراهم آمد که توسط معلمان کلاس های اول تا پنجم تکمیل شد. تحلیل عامل با محور اصلی و به دنبال آن چرخش مایل گویه ها منجر به استخراج سه عامل پرخاشگری جسمانی، پرخاشگری رابطه ای، و پرخاشگری واکنشی – پیش فعال گردید که معرف روایی سازه پرسشنامه بود. پایایی بخش های مختلف پرسشنامه نیز با استفاده از روش های مختلف بررسی شد و معنادار بودند. ضریب آلفای کرونباخ برای نمره کل پرسشنامه 0.91 بود. نتایج مبین این واقعیت اند که میانگین پرخاشگری رابطه ای و آشکار در پسران به طور معنادار بیشتر از دختران است لیکن فراوانی پسران و دخترانی که پرخاشگری رابطه ای شدید بروز می دهند تفاوت معنادار نداشت. میانگین پرخاشگری جسمانی در کلاس های اول تا پنجم تفاوت معنادار نداشت اما میانگین پرخاشگری رابطه ای و واکنشی – پیش فعال در پایه اول تا پنجم تفاوت معنادار داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    45-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4398
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط شاخص های روانی استعدادیابی در رشته شنا با عملکرد سرعتی و استقامتی شناگران زبده کشور و تحلیل دیدگاه مربیان شنا انجام شده است. بدین منظور، نمونه های آماری متشکل از دو گروه (گروه اول، 47 نفر از شناگران پسر منتخب سراسر کشور با میانگین سنی 12.75 سال، میانگین قد 159.95 سانتی متر و میانگین وزن 52.91 کیلوگرم و گروه دوم 48 نفر از متخصصان ورزش شنا و مربیان ملی و زبده کشور) گزینش شدند (N2=48, N1=47). به منظور تعیین ارتباط بین شاخص های آمادگی روانی (انگیزش، کنترل احساسات، تمرکز، و اعتماد به نفس) با رکورد شنای سرعتی و استقامتی، شناگران زبده به وسیله پرسشنامه آمادگی روانی حاوی 60 سوال آزمون شدند. برای آگاهی از نظر مربیان برجسته و مربیان تیم های ملی شنا پیرامون تاثیر سازه های آمادگی روانی بر رکورد شنای سرعتی (50 متر) و استقامتی (200 متر) از پرسشنامه ای حاوی 43 سوال استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دادند بین سازه های آمادگی روانی با رکورد شنای 50 متر و 200 متر شناگران، ارتباط معناداری وجود ندارد، اما از دیدگاه مربیان و متخصصین رشته ورزشی شنا، بین سازه های مذکور با موفقیت در شنای سرعتی و استقامتی، ارتباط نیرومندی وجود دارد و این سازه ها، تاثیر به سزایی در موفقیت شناگران دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    56-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    2373
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش میزان شیوع سندرم فرسودگی شغلی را در بین معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و رابطه آن را با مقطع آموزشی، مدرک تحصیلی، جنسیت، و موقعیت جغرافیایی سنجیده شد. به این منظور یک نمونه شامل 1068 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و پرسشنامه فرسودگی شغلی مازلاک را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که: 1- در اکثر آزمودنی ها 69%) درصد) درجاتی از فرسودگی شغلی (خفیف تا شدید) وجود دارد. 2- تفاوت فرسودگی شغلی معلمان مقاطع آموزشی سه گانه و کادر اداری در چند مورد معنادار است. 3- میزان فرسودگی شغلی معلمان و کارکنان مرد بیشتر از زنان است. 4- بین فرسودگی شغلی و مدرک تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد. 5- میزان فرسودگی شغلی در معلمان و کارکنان شهرها و نواحی مختلف، متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    74-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1665
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه به منظور بررسی پایایی (همسانی درونی، دو نیمه، و بازآزمایی) و روایی آزمون حساسیت به صدای واینشتاین در بین 287 شاغل غیر صنعتی با ردیف سنی 76-17 سال (با میانگین 34.17) در شهر تهران انجام پذیرفت. آلفای کرونباخ نیمه اول و دوم و کل آزمون به ترتیب برابر  0.62، 0.68 و 0.78 بدست آمد. بازآزمایی در بین 100 نفر و پس از 9 هفته انجام پذیرفت و همبستگی بین آنها (P<0.01) 0.66 حاصل شد. تحلیل عامل عوامل اصلی نشان داد که آزمون احتمالا از یک عامل عمده که 20.57 درصد از کل واریانس را تبیین می کرد اشباع شده است که خود تاییدی بر یک بعدی بودن آزمون است. در ضمن بر اساس آزمون اسکری، چهار عامل روند حساس شدن به صدا، اختلال در تمرکز، نگرش به صدا در محل زندگی، و نگرش به کنترل صدا هویدا شد. این مطالعه نشان داد که آزمون حساسیت به صدای واینشتاین دارای پایایی و روایی مناسبی برای استفاده در تحقیقات میدانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1665

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button