Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (22)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2366
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (22)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    857
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 857

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    95-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    803
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

ابوالقاسمی، غلامی، نریمانی و گنجی (1387) در مطالعه خود به مقایسه اثر دو روش شناخت درمانی تیزدل و بک در بیماران افسرده خو پرداختند و این گونه نتیجه گرفتند که این دو روش تفاوتی با یکدیگر در کاهش نشانه های افسردگی و اصلاح باورهای فراشناختی ندارند.به نظر ما نیاز است تا با دقت بیشتری نتیجه گیری های این مطالعه مورد ارزیابی قرار گیرد. بنابراین مناسب دانستیم تا ضمن تاکید بر مفید بودن و ضرورت تحقیقات تطبیقی، نظرات خود را پیرامون برخی مسایل در این مطالعه مطرح کنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 803

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    45-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    825
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه باورهای عامیانه درباره نشانه ها، علل، و درمان اعتیاد در بین معتادان خودمعرف، اعضای معتادان گمنام، و غیرمعتادان به اجرا درآمد. بر این اساس، از جامعه آماری معتادان خودمعرف که در ماه های فروردین تا پایان خرداد 1385 به مرکز ترک سرپایی اعتیاد بهزیستی اصفهان مراجعه کرده بودند 300) نفر) تعداد 150 نفر به عنوان گروه نمونه معتادان خودمعرف انتخاب شدند. به منظور مقایسه نیز 150 نفر از اعضای انجمن معتادان گمنام که در سه ماهه دوره تحقیق در جلسات این انجمن شرکت داشتند و 150 نفر فرد غیرمعتاد نیز که از لحاظ سن و محل سکونت با معتادان خودمعرف تشابه داشتند به شیوه در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی و پرسشنامه باورهای عامیانه درباره اعتیاد از فرنهام و تامسون (1996) بودند. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چندمتغیری و آزمون تعقیبی شفه مورد تحلیل قرار گرفتند. در موارد زیر تفاوت های معنادار دیده شدند. بین اعضای معتادان گمنام و گروه غیرمعتادان در بعد آغاز (از زیرمقیاس نشانه ها)، بین معتادان خودمعرف و اعضا معتادان گمنام و بین غیرمعتادان و اعضای معتادان گمنام و غیرمعتادان در گرایش های ضداجتماعی (از زیرمقیاس های نشانه ها)، معتادان خودمعرف نسبت به اعضای معتادان گمنام و اعضای معتادان گمنام نسبت به غیرمعتادان در بعد نشانه ها و شرایط خانوادگی (از زیرمقیاس های نشانه ها)، معتادان خودمعرف نسبت به اعضا معتادان گمنام و غیرمعتادان و اعضای معتادان گمنام نسبت به غیرمعتادان در بعد گرایش های غیراخلاقی (از زیرمقیاس های نشانه ها) و معتادان خودمعرف نسبت به اعضا معتادان گمنام و غیرمعتادان، و اعضای معتادان گمنام نسبت به غیرمعتادان در نمره کلی نشانه ها. در تحلیل واریانس چندمتغیری و آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس علل اعتیاد و در تمامی ابعاد آن بین گروه معتادان خودمعرف، اعضای معتادان گمنام، و غیرمعتادان نیز تفاوت معناداری وجود دارد. تحلیل واریانس چندمتغیری و آزمون تعقیبی شفه در زیرمقیاس درمان و تمامی ابعاد آن تفاوت معناداری را بین گروه های سه گانه فوق نشان دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 825

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    11-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1038
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در پژوهش حاضر، رابطه عوامل مخاطره پزشکی و روان شناختی با بیماری عروق کرونر بررسی شد. بدین منظور نمونه ای شامل 72 نفر مرد در دامنه سنی 37 الی 65 سال از بیماران بستری در بخش قلب بیمارستان کسرای شهر تهران به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. متغیرهای مصرف سیگار، قند، چربی های خون، سابقه بیماری قلبی، فشارخون، شاخص توده بدن، امید، خشم خصیصه ای، اضطراب خصیصه ای، الگوی رفتاری نوع A، و تنیدگی به منزله متغیرهای پیش بین و تعداد عروق درگیر بیماران به عنوان متغیر ملاک اندازه گیری شد. به منظور بررسی تاثیر متغیرهای پیش بینی پزشکی و روان شناختی بر متغیر ملاک، از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان دادند که از میان متغیرهای پیش بین تنها ضرایب همبستگی فشارخون، سابقه بیماری قلبی، و تنیدگی، با تعداد عروق درگیر معنا دارند (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1038

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    27-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1841
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

به منظور مطالعه ارتباط بین منابع تنیدگی زا و سبک های کنار آمدن دانشجویان با نشانگان تنیدگی، پژوهشی بر دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت. هدف این پژوهش، یافتن اطلاعاتی در مورد الگوهای رفتاری دانشجویان به هنگام کنار آمدن با تنیدگی و نیز تبیین اثر منابع تنش زای دانشجویی در پاسخ های شناختی، عاطفی، رفتاری، و جسمی دانشجویان بود. در این پژوهش 1320 نفر از دانشجویان رشته های مختلف شرکت داشتند. داده های پژوهش به وسیله سه مقیاس عوامل تنیدگی زا، نشانگان تنیدگی، و راه های کنار آمدن با تنیدگی گردآوری شدند. تحلیل رگرسیون چندگانه داده ها نشان داد که بین سبک کنار آمدن در حل مساله با نشانه های تنیدگی، همبستگی منفی معناداری وجود دارد. همچنین از بین منابع نه گانه تنیدگی، به ترتیب عادات فردی، تنیدگی های تحصیلی، ازدواج، و مسایل عاطفی، اجتماعی و خانوادگی دانشجویان در ایجاد نشانگان تنیدگی اهمیت بیشتری دارند. وجه متفاوت پژوهش حاضر با پژوهش های پیشین، توجه به میزان تاثیرگذاری عوامل تنیدگی زا بر فرد و نیز سنجش نشانگان شناختی، عاطفی، جسمی، و رفتاری تنیدگی است. در پایان، همسویی و عدم همسویی یافته ها مورد بحث قرار گرفته و کاربرد یافته های تحقیق حاضر بیان شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (22)
  • صفحات: 

    65-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    552
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This research was administered with the aim of comparing lay beliefs about symptoms, causes, and cures of addiction between self-referred addicts, NA members and non-addict males. For this purpose, 150 participants were randomly selected from self-referred male addicts referring to the Outpatient Cessation Centre of Addiction in Isfahan in May-June 2006. Also, 150 male members of NA, who managed to participate in the three months research period of the association, and 150 non-addict males in the same age and regional residence as the self referred addicts were selected using simple random sampling for comparison. Research instruments consisted of a demographic questionnaire and Furnhum and Thompson's (1996) Lay Beliefs Questionnaire. The reliability and validity of the Lay Beliefs Questionnaire were studied and verified. This questionnaire has three subscales: beliefs about symptoms, beliefs about causes of addiction, and beliefs regarding cures for addiction. Data were analyzed using the Manova and LSD posthoc test. Results showed significant differences among different groups as follows: in overall scores of symptoms of NA members and the non-addict group in the onset of addiction (from symptoms subscale); self-referred addicts and the NA group, non-addicts, and the NA group and, non-addicts with antisocial tendencies (another subscale of symptoms); self-referred addicts and the NA, and NA members and no addicts in symptoms and family conditions (another subscale of symptoms); self-referred addicts from the NA, non-addicts, and NA members from the non-addict group in immoral tendencies (another subscale of symptoms); among self-referred addicts and the NA, and non-addicts, and NA members from the no addict group. In causes of addiction subscale, Manova and LSD post-hoc test revealed significant differences among self-referred addicts, non-addicts, and NA members. In cures of addiction subscale, results of Manova and LSD post-hoc test showed a significant difference among self-referred addicts, NA members, and non-addicts.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    69-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2455
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش برنامه مهارت های اجتماعی - هیجانی بر هوش هیجانی دانش آموزان بود. بدین منظور، 40 نفر داشن آموز از بین پسران سال اول دبیرستان های شهرستان مهاباد به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. قبل از شروع آموزش مهارت ها به گروه آزمایشی، آزمون هوش هیجانی (بهره هیجانی بار - آن: 90 سوالی) برای هر دو گروه به عنوان پیش آزمون اجرا شد. سپس برنامه آموزش مهارت های اجتماعی - هیجانی، که در این تحقیق با مراجعه به برنامه های موجود تهیه شده بود، طی 12 جلسه به گروه آزمایشی آموزش داده شد. پس از پایان آموزش ها، آزمون هوش هیجانی مجددا برای هر دو گروه به عنوان پس آزمون اجرا گردید. داده ها با استفاده از آ‍زمون آماری کوواریانس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که آموزش مهارت های اجتماعی - هیجانی در افزایش مولفه های اصلی هوش هیجانی دانش آموزان گروه آزمایش موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2455

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    84-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    881
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های مقابله دختران فراری و غیرفراری در شهر تهران انجام شد. بدین منظور، تعداد 120 دختر از سه گروه انتخاب شدند: دختران فراری از مراکز نگهداری بهزیستی شهر تهران، دختران دانش آموز مقطع سوم متوسطه، و دختران غیرفراری از پارک ها و فرهنگ سراهای جنوب شهر تهران (در هر گروه 40 نفر). روش نمونه برداری در گروه دختران فراری و دانش آموز روش تصادفی چند مرحله ای و در گروه دختران غیرفراری انتخاب شده از پارک ها و فرهنگ سراها روش در دسترس بود. پرسشنامه سبک های مقابله تهران (TCSS) بر هر سه گروه اجرا شد. نتایج پژوهش نشان دادند که بین گروه دختران فراری و غیرفراری در سبک های مقابله هیجان مدار منفی تفاوت معنادار وجود دارد و دختران فراری در متغیر سبک مقابله هیجان مدار منفی نمره هایی بیشتر از دختران غیرفراری سبک کردند. اما در سبک های مقابله هیجان مدار مثبت و مساله مدار تفاوتی بین دو گروه به دست نیامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 881

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button