روش های کاربردی فعلی طراحی برنامه فراز سیستم های پرتاب و بالستیک چند مرحله ای از چند جهت دارای نقصان هستند. برای بسیاری از کاربردها، برنامه فراز غالبا برای فازهای مختلف مسیر صعود به صورت جداگانه بر اساس دینامیک ساده سازی شده سیستم تعیین می گردد، که منجر به مسیرهای غیربهینه خواهد شد. همچنین، روش های طراحی سعی و خطا به کمک برنامه شبیه سازی نیز اگرچه دقیق اند، اما ارضای همزمان همه محدودیت ها و قیود در آنها بسیار وقت گیر است. در این تحقیق محیطی فراهم آمده است که یک طراح مبتدی را قادر می سازد که برنامه فراز را به صورت یکپارچه برای تمامی مسیر صعود در سناریوهای مختلف، با ارضای همزمان محدودیت های مسیر و قیود مرزی انتهایی تولید کند. از آنجا که برنامه هدایت پیش تنظیم به عنوان یک برنامه حلقه باز شناخته شده است، روش پیشنهاد شده از تئوری کنترل بهینه مبتنی بر حساب تغییرات، با لحاظ کردن دینامیک غیرخطی به همراه یک تابع عملکرد برای تعیین فرمان بهینه فراز استفاده می کند. ارزیابی روش پیشنهاد شده از طریق کاربرد آن روی یک سیستم دومرحله ای بالستیک صورت گرفته است، که نتایج آن کلیه قیدهای پروازی و انتهایی مسیر را ارضا می کند.