پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت بررسی میزان رعایت مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش در اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه شیراز هستند که تعداد 400 نفر از آن ها برای نمونه تحقیق انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن از دیدگاه استادان تایید شده و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.84 تعیین شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که: 1. میانگین مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش اعضای هیات علمی از نظر دانشجویان از میانگین فرضی پژوهش بیشتر بوده است. از بین مولفه های اخلاق حرفه ای، مولفه حفظ اسرار دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دارای بیشترین میانگین (3.94) و مولفه عدم تبعیض بین دانشجویان دارای کمترین میانگین (3.23) است. 2. بین دیدگاه دانشجویان بر اساس جنس، مقطع تحصیلی و رشته درباره بعضی از مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش تفاوت معنی داری وجود دارد.