در این مقاله با استفاده از نرم افزار فلوئنت (fluent). جریان هوای عبوری از روی بدنه چند خودروی مختلف ساخت داخل (پژو؛ پراید و پیکان) شبیه سازی شده است. برای انجام این کار معادلات حاکم بر جریان سیال مغشوش به همراه مدل k-є استاندارد؛ با استفاده از شرایط مرزی مناسب حل شده اند. قلمرو حل بصورت تونل باد در نظر گرفته شده و بنابراین جریان هوا از رو، زیر و کناره های خودرو عبور می کند. نتایج حاصل از این مطالعه که بصورت منحنی های توزیع ضریب فشار روی سطوح خودروها رسم شده اند با نتایج آزمایشگاهی موجود (در مواردی که این نتاج وجود داشته) مقایسه شده اند که همخوانی خوبی را نشان می دهند. از روی این نتایج می توان تحلیلی بر عملکرد آیرودینامیکی بدنه این خودروها ارایه نموده و ضریب درگ هر یک از خودروها را محاسبه کرد. از مقایسه ضریب درگ خودروهای پژو و پیکان می توان اثرات مربوط به مصرف سوخت اضافی در خودروی پیکان را ارزیابی کرده و به آثار زیست محیطی آن هم پی برد.