Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

محمدی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    3-6
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    375
  • دانلود: 

    739
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): با توجه به بروز برخی خطاهای دارویی، پروسیجرها و اعمال جراحی بر روی فرد نادرست و موضع نادرست، خطاهای مرتبط با انتقال خون، خطا در زمینه ی آزمایشات تشخیصی و احتمال تحویل نوزاد به خانواده اشتباه که منجر به بی اعتمادی بیمار به بیمارستان می گردد و همچنین گاها منجر به بروز برخی حوادث ناگوار و آسیب و صدمات دائمی و غیر قابل جبران و حتی مرگ می شود. شناسایی بیماران در بیشتر مواقع طبق شماره اتاق و تخت بیمار صورت می گرفت و نام و نام خانوادگی بیمار روی تابلو مشخصات و بالا سر بیمار نوشته می شد و شناسایی قبل از اقدامات مختلف از این طریق انجام می شد که احتمال خطا بالا می رفت. برای مثال گاها دیده می شد به دلیل Turn over بالای بیماران یا Load کاری بالای بخش یا سهل انگاری پرسنل، بیماری ترخیص شده ولی تابلو بالا سر بیمار پاک نشده و همچنان نام بیمار قبلی وجود دارد در حالیکه بیمار جدید پذیرش شده است که در نسل سوم اعتباربخشی سال 95 طبق سنجه های اعتباربخشی نوشتن نام و نام خانوادگی و تشخیص بیمار از تابلوی بالا سر بیمار حذف گردید(جهت حفظ محرمانگی اطلاعات بیمار و کاهش بروز خطا). جابجایی بیماران درون بخشی یا بین بخشی یا گاها حتی خوابیدن همراه بیمار روی تخت بیمار احتمال خطا را بالا می برد. روشی برای شناسایی صحیح و سریع بیماران در معرض خطر زخم فشاری، سقوط و. . و همچنین آلرژی وجود نداشت. چک لیست جراحی ایمن برای هر بیمار قبل از جراحی در زمان تحویل بیمار در اتاق عمل تکمیل و ضمیمه پرونده می شد ولی اصول لازم مثل مارک کردن محل عمل (به جز اعمال جراحی چشم و ENT در این مرکز) انجام نمی شد که در نسل سوم تکمیل و ضمیمه نمودن آن در پرونده ها حذف و فقط بر اجرای آن تأکید شد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 739 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کلاته جاری مهرداد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    7-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    258
  • دانلود: 

    136
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک-آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ تمامی پرسنل در این مجموعه ی درمانی در دوره های آموزشی ارتباط درمانی جهت بیماران روانی مزمن، نشانه شناسی در اختلالات روانی، شناخت نحوه ی عملکرد داروها و عوارض آن ها، استرس و روش های مقابله با آن ها، مهارت های زندگی، مهارت های متقابل، کمک های اولیه و ایمن سازی محیط شرکت داشته اند.-آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ بله، با توجه به نیاز پرسنل در شیفت های کاری براساس صلاحدید سرپرستار قوانین مرتبط تنظیم گشته است.-آیا نحوه ارتباط رسمی شما/ واحد پرستاری با سایر واحد های بیمارستان تغییر نمود؟ تغییری نداشته است ولی به واسطه ی افزایش بار علمی پرسنل کادر درمانی شامل پرستاران، بهیاران، مراقبین بیمار، مددکاران اجتماعی، روانشناسان بالینی و نیروهای خدماتی در فرآیند ارتباط تسهیل صورت گرفته است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 258

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    9-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    525
  • دانلود: 

    251
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک-آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ بله، پس از جلسه توجیهی با مدیران پرستاری، پرستاران بالینی تحت آموزش قرار گرفتند. بدین ترتیب که از هر شیفت، یک نفر به عنوان ناظر بالینی در نظر گرفته شد که دارای تجربه کافی بود وآموزش داده شد در دوجلسه آموزشی سپس کلیه پرستاران مورد آموزش کار تکنیکی و کار براساس مدیریت مراقبت، case management & care management قرار گرفتند.-آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ بله. دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر مراقبت براساس سیستم SOAPIE ثبت مشکل مدار.-آیا نحوه ارتباط رسمی شما/ واحد پرستاری با سایر واحد های بیمارستان تغییر نمود؟ تغییری بله، ارتباط رسمی تر شد ودقت کار بالا رفت به طوریکه پزشکان وپاراکلینیک وخدمات وسایر واحدهای مربوط با دقت واعتماد بیشتری کار کردند...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 525

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 251 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحمانی رویا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    11-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    512
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): ابتدا وضعیت موجود خدمات پرستاری بیمارستان با نظر خواهی از سرپرستاران و سوپروایزران و مسولین بخش های در تعامل با دفتر پرستاری ارزیابی و سپس مشکلات دسته بندی شدند. 1-کسب رتبه 68 از 70 در عملکرد دفاتر پرستاری سازمان تامین اجتماعی در سال 1388 2-وجود 4 پرونده حقوقی در مراجع قضایی برای پرستاران مرکز برای مشکلات موجود در ثبت گزارشات پرستاری 3-عدم رعایت اصول اعزام بیمار به سایر مراکز و مکاتبات مراکز مقصد با بیمارستان در این زمینه 4-عدم رعایت اصول تحویل و تحول بین شیفت ها وبین بخش ها 5-عدم وجود روش صحیح تقسیم کار به صورت مدون در بخش ها 6-آموزش به بیمار ضعیف در بخش ها 7-درصد بالای نواقص پرونده ای در حوزه پرستاری (28%) 8-درصد بالای کسورات پرونده ای ناشی از ثبت پرستاران (8-5%) و کسر موارد از حقوق پرستاران 9-بیماریابی عفونت های بیمارستان ضعیف (3-0%) 10-درصد بالای کارکنان پرستاری قرارداد موقت 33% و نگرانی آنها به دلیل عدم امنیت شغلی 11-درصد رضایتمندی پایین کارکنان پرستاری به دلیل اضافه کار اجباری حدود 100 ساعت در ماه 12-عدم رعایت اصول برنامه نویسی استاندارد طی جلسات متعدد با سوپروایزران تحلیل وضعیت دفتر پرستاری(SWOT) انجام گردید و براساس تحلیل ها اهداف دفتر پرستاری تدوین گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ده نبی عالمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    15-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    353
  • دانلود: 

    208
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک-آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ بله، در پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی سال 95 تقریبا تمامی گروه های درگیر در فرایند از جمله پرستاران و پرسنل خدمات در فرایند و برنامه آموزشی درگیر بودند. برنامه آموزشی بیمارستان به شیوه زیر اجرا گردید که توانست مواجهه پرسنل با فرایندهای اعتباربخشی را به میزان قابل توجهی افزایش و باعث رضایتمندی انان گردد: در ابتدای امر با توجه به تاکید بر ایمنی بیمار در فرایندهای اعتباربخشی جدید، با توجه به اینکه ایمنی بیمار قسمتهای مختلف را درگیر می نمود من جمله داروخانه، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه و. . . تیم بازدید کننده ایمنی با 10 نفر عضو فعال تشکیل شد که به صورت هفتگی بازدیدهای از واحدهای کلینیک و پاراکلینیک در راستای ایمنی و اعتباربخشی انجام می دادند. و به پرسنل آموزش های لازم در مورد دستورالعملهای ایمنی و اعتباربخشی میدادند. در ادامه امر با توجه به آشنایی پرسنل با دستورالعملها که توسط اعضای تیم ارائه شده بود، آزمون آسکی از کلیه پرسنل بخش ها به عمل آمد. به این صورت که کلیه پرسنل واحدهای بالینی به چند گروه تقسیم بندی شدند. و تاریخ مقرر جهت ارائه آزمون به آنها داده شد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 353

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 208 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

طالاری بهمن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    17-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    414
  • دانلود: 

    158
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک-آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ مقاومت مترون و سوپر وایزر آموزشی و سرپرستار اورژانس در برابر آموزش پرسنل بخش اورژانس در مورد شناخت بیماران نیازمند داروی ترومبولیتیک و بالا بردن حساسیت این افراد در مورد تجویز هرچه سریعتر داروی ترومبولیتیک و در مورد بالا بردن حساسیت این افراددر مورد انجام مشاوره یا ویزیت هرچه سریعترمتخصص قلب و بالا بردن حساسیت این افراد در مورد انتقال هرچه سریعتر این دسته بیماران به بخش ccu-آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ با توجه به الزام گزارش تعداد موارد بستری MI و گزارش موارد مرگ ومیر ناشی از MI به وزارت بهداشت بصورت ماهیانه، مدیریت پرستاری طبق بخشنامه داخلی، حضور یک نفر پرسنل بخش ccu را جهت تجویز ترومبولیتیک در بخش اورژانس الزامی نمودند.-آیا نحوه ارتباط رسمی شما/ واحد پرستاری با سایر واحد های بیمارستان تغییر نمود؟ بله گارد گرفتن پرسنل بخش ccu در مقابل خواسته سوپروایزر در مورد حضور ایشان در بخش اورژانس جهت تجویز تروبو لیتیک-بروز شرایط نابسامان و پر استرس برای سایر پرسنل هم شیفتی در بخش ccu بویژه از ساعت 11شب تا 6 صبح روز بعد-اعتراض سرپرستار بصورت ارسال عکس بخشنامه داخلی مترون به دفتر پرستاری مدیریت درمان -آیا نیاز به هماهنگی با سایر واحدهای بیمارستان بوده است؟ بله قبل از صدور بخشنامه بایستی از سرپرستار بخش ccu در این خصوص نظرخواهی می شد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 414

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 158 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

غیرتمند سیدمحمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    19-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    335
  • دانلود: 

    156
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک-آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ بله، کلیه پرسنل به ویژه سرپرستاران و منشی بخش های درمانی.-آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ بله، نیاز به مصوبه رئیس بیمارستان که دریافت شد.-آیا نحوه ارتباط رسمی شما/ واحد پرستاری با سایر واحد های بیمارستان تغییر نمود؟ خیر-آیا نیاز به هماهنگی با سایر واحدهای بیمارستان بوده است؟ بله، تعامل با قسمت مالی، نیروی انسانی و ریاست.-نحوه نظارت و کنترل شما/ واحد پرستاری درخصوص برنامه تغییر چگونه بود؟ به صورت ماهیانه طبق فایل های اکسل طراحی شده.-نحوه ارزشیابی نهایی برنامه تغییر خود را شرح دهید. بعد از اجرای پایلوت توسط قسمت بازرسی و ریاست-برای تداوم و تثبیت تغییر در سیستم پرستاری چگونه عمل کردید؟ طبق مصوبه ریاست بیمارستان تثبیت گردید-مشکلات پیش آمده در حین اجرا چه بودند؟ نهادینه شدن بین پرسنل در ابتدای اجرای طرح با مشکل مواجه بود...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 335

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 156 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    20-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    343
  • دانلود: 

    163
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): به دلیل عدم وجود شاخص های هماهنگ و یکپارچه در ارزیابی عملکرد بخش ها، سرپرست هر بخش /واحد در بازه زمانی تعیین شده ملزم به تکمیل ملاک های موجود در سامانه قاصدک برای کارکنان بوده و پس از تکمیل، نتایج جهت تایید و اختصاص ضریب عملکرد به مدیر واحد ارسال می گردید. مدیر واحد اقدام به درج ضریب عملکرد هر بخش و تایید ضرایب براساس نظر و تجارب شخصی می نمود. پرداخت به کارکنان بدون در نظر گرفتن شاخص های عملکردی واقعی و براساس شاخص های عمومی و به نسبت درآمد هر بخش با اعمال نظر مدیر ارشد اختصاص می یافت. در نتیجه ضریب عملکرد بخش /واحد نمی توانست ابزار مناسبی جهت تعیین کارانه بخش /واحد در نظر گرفته شده و متعاقب آن ایجاد انگیزه و افزایش مشارکت خلاقانه کارکنان در بهره وری و ارتقاء کیفیت خدمات محقق نمی گردید. همچنین معیار روا و پایا و یکپارچه جهت ارزیابی بخش ها در نظر گرفته نشده و لذا مقایسه یکسان بخش های همگن ممکن نبود...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 343

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 163 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    23-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    381
  • دانلود: 

    179
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک -آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ بله-مداخله برروی پرستاران، خدمتگذاران و کمک پرستاران بود که به صورت برگزاری جلسات آموزشی، تهیه تراکت و پوستر های آموزشی نحوه صحیح نمونه گیری از سوند فولی، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی روش صحیح سوند گذاری ادراری-آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ به استناد از سنجه های اعتبار بخشی استاندارد ه-6-4-سنجه 4( تدوین روش اجرایی پیشگیری و کنترل عفونت های کاتتر های ادراری) و ابلاغ جلسه های کمیته کنترل عفونت بیمارستانی و همچنین کمیته مدیریت اجرایی بیمارستان-آیا نحوه ارتباط رسمی شما / واحد پرستاری با سایر واحد ها ی بیمارستان تغییر نمود؟ چگونه؟ خیر-آیا نیاز به هماهنگی با سایر واحدهای بیمارستان بوده است؟ برای انجام تغییرات و مداخله لازم نیاز به هماهنگی های متعددی با واحدهای مختلفی مانند دفتر پرستاری استان، سایر بخش های بالینی، هماهنگی با واحد آزمایشگاه هماهنگی با واحد انفورماتیک بیمارستان، واحد پژوهش و کمیته پژوهش دفتر پرستاری بیمارستان امام حسن (ع) واحد اقتصاد و درمان و مالی بیمارستان، کارپردازی و انبار بود...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حشمتی نبوی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    25-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    359
  • دانلود: 

    168
کلیدواژه: 
چکیده: 

مراحل اجرای برنامه به تفکیک -آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه ها؟ چگونه؟ 1. برگزاری 6 جلسه هم اندیشی با کلیه سوپروایزران آموزشی و سرپرستاران بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بررسی سه حیطه موانع اجرای اثربخش آموزش به بیمار در بخش ها، نیاز ها و اولویت های آموزشی بخش ها براساس موارد شایع بستری در بخش ها و مکانیسم های تشویقی جهت تقویت عملکرد آموزشی کارشناسان پرستاری 2. طی بررسی موانع آموزشی مطرح شده با توجه به این که یکی از مهمترین موانع اجرای آموزش به بیمار در بیمارستان ها توسط پرستاران عدم وجود انگیزه اعلام شده بود سمیناری دو روزه تحت عنوان رفتار تعاملی و و روش های ایجاد انگیزش برای مدیران پرستاری در قالب یک برنامه دو روزه آموزش مداوم جهت کلیه مدیران پرستاری دانشگاه برگزار گردید.-آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟..

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 359

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    28-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    365
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

مقدمه اعمال و رفتار و تصمیمات پرستاران در حوزه فعالیت خود همانند سایر کارکنان دولت ظهور در عملکرد دولت دارد این اعمال و رفتار تحت نظارت اصولی هستند که به اصول حاکم بر اعمال اداری معروف هستند این اصول که شامل باید ها و نبایدها می باشد رفتار و خدمات پرستاران را تحت نظم و کنترل در آورده و به آن مشروعیت می دهد. با وجود آن در حوزه این عملکرد نیز آسیب های زیادی وجود دارد که موجب ناکارآمدی و نارضایتی شده است، لازم است آسیب های موجود شناسایی و مرتفع گردد این مقاله به آسیب شناسی اعمال حوزه پرستاری پرداخته و الگوهایی برای رفع آن پیشنهاد داده است. هدف این پژوهش با هدف آسیب شناسی اعمال اداری مشاغل پرستاری و تلاش در ارائه راهکار مناسب برای برون رفت از آسیب های موجود نگارش شده است. مواد و روش ها این پژوهش در واقع یک مطالعه علمی است که به بررسی اعمال و رفتار کارکنان دولت از جمله پرستاران خدوم و تطبیق این اعمال در مراکز درمانی و حوزه سلامت با قوانین و مقررات و اصول حاکم بر اعمال اداری پرداخته و با آسیب شناسی دقیق این اعمال و رفتار وتحلیل علمی دقیق، الگویی را برای رفع این آسیب ها پیشنهاد نموده است. یافته ها با انجام این پژوهش کاشف به عمل آمد که دلیل وجود بسیاری از آسیب های عملکرد پرستاران در حوزه خدمت خود و کلا در حوزه سلامت به دلیل عواملی چون عدم شفاف سازی اعمال، عدم شفافیت قانون، اعطاء صلاحیت تخییری تعریف نشده، عدم نظارت یا نظارت معیوب، اعمال اداری معیوب، تصمیم گیری و تصمیم سازی اشتباه و نادرست، اشتباه در تفسیر و اجرای قانون و سایر مواردی است که در پژوهش حاضر شناسایی شده است. نتیجه گیری با شفاف سازی اعمال پرستاران و تصمیم سازی درست، شفاف نمودن قانون و سایر مواردی که در پژوهش بیان شده است این مشکلات مرتفع می گردد. قواعدی وجود دارد که بر رفتار و تصمیم گیری های کارمندان نظارت می کند این قواعد مجموعه ای از بایدها و نبایدها می باشد که به دنبال ایجاد نظم و عدالت در جامعه است. از ویژگی کلی، الزام آور و داشتن ضمانت اجرایی برخوردار است(1). کار و شغل بخش اصلی زندگی اکثر افراد جامعه را تشکیل می دهد و با نماد ارزشی شخص و پایگاه اجتماعی او در ارتباط است. ماهیت و پیچیدگی کار به گونه ای است که نیازمند توجه از زوایای مختلف می باشد. از بعد آسیب شناسی در رفتار، در هنجار، روان شناسی، میزان بازدهی و غیره قابل توجه است. به جهت ناهمگونی هایی که ناشی از عدم توجه به این زوایای شغلی، باعث می گردد که عملا قواعد و اصول حاکم بر اعمال اداری در توفیق اداره و کارمند در دست یابی به هدف موفق نباشد؛ در نتیجه عملکرد دولت پایین می آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 365

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    36-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    234
  • دانلود: 

    175
کلیدواژه: 
چکیده: 

شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل دار): پس از نیازسنجی با استفاده از چک لیست مراقبت های پرستاری استاندارد، بحث گروهی و حضور مستمر در عرصه؛ وضع موجود بررسی و نیاز به تغییر با توجه به مشکلات در حیطه های بیمار، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات و مدیریتی تشخیص داده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 234

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 175 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (ویژه نامه)
  • صفحات: 

    40-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    260
  • دانلود: 

    153
چکیده: 

مقدمه: حفظ جان، مال و آبروی انسان ها از دغدغه های دیرین جوامع بشری بوده است. در شرع مقدس اسلام نیز بر لزوم و وجوب حفظ جان، مال و آبروی مسلمانان تأکیدات فراوانی شده است. آموزش به بیمار را می توان به مجموعه فعالیت های رسمی و غیر رسمی که به وسیله مراقبت کننده های سلامت، برای بدست آوردن پیامدهای سلامتی برای بیماران از طریق دادن اطلاعات، مهارت و دانش ضروری برای مدیریت سلامتی و بیماری آنها، تعریف کرد. هدف: هدف از این مطالعه تبیین لزوم آموزش به بیمار توسط طبیب بر اساس متون و قواعد فقه امامیه می باشد. روش: این تحقیق دارای ماهیّت توصیفی-تحلیلی می باشد که با روش کتابخانه ای به مطالعه و بررسی کتب مرجع فقهی پرداخته و با بررسی متون و قواعد فقهی مختلف به تبیین مسئولیت طبیب در زمینه ارائه آموزش به بیماران پرداخته است. یافته ها: با بررسی منابع فقهی به بررسی ضمان طبیب در متون فقهی پرداخته شد و با استفاده از قواعد فقهی تسبیب، غرور، ارشاد، اعلام، لاضرر و وجوب دفع ضرر محتمل مسئولیت طبیب در خصوص آموزش به بیماران بررسی و تبیین گردید. بحث و نتیجه گیری: بر اساس متون و قواعد فقه امامیه آموزش به بیماران یکی از وظایف مهم طبیب می باشد که قصور و تقصیر در این زمینه موجب مسئولیت وی می گردد و مرتکب ملزم به جبران خسارات وارده می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 153 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button