خطاهای کاری از موارد غیرقابل اجتناب در کلیه حرفه ها از جمله حرفه های بهداشتی و درمانی است و کنترل خطاهای کاری در پرستاری مهم است. لذا هدف این مطالعه تعیین موانع گزارش دادن خطاهای کارکنان پرستاری از دیدگاه آن ها می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی و مقطعی است. 92 نفر از کارکنان پرستاری شاغل در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد اصفهان به روش سرشماری در سال 1387 در این تحقیق شرکت نمودند. داده ها از طریق پرسشنامه ای پژوهشگر ساخته و روا و پایا شده، به صورت خود ایفا جمع آوری شده و با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.95.6 درصد پرسنل پرستاری اظهار داشتند که گزارش دادن خطاهای کاری ضرورت دارد. در این میان، موانع گزارش دادن خطاهای کاری از دیدگاه آنان با درنظر گرفتن حداکثر نمره 5، در حیطه مربوط به کارکنان پرستاری با میانگین نمره 4.13±0.31 و در حیطه مدیریت پرستاری با میانگین نمره 3.65±0.66 اعلام شد. هم چنین بیش ترین میانگین نمره در حیطه مربوط به کارکنان با وجود مسایل قانونی در این زمینه (4.64) و در حیطه مدیریت با نامتناسب بودن واکنش مدیران پرستاری با شدت اشتباه (4.27) مرتبط دانسته شد. با توجه به ضرورت گزارش خطاهای کاری در حرفه پرستاری، تلاش جهت رفع موانع موجود در این زمینه از سوی کارکنان و مدیران پرستاری الزامی است.