زمینه: هزینه بالای آنتی بیوتیک ها و خطر مقاومت باکتریایی، دو دلیل مهم برای آموزش استفاده منطقی از آنتی بیوتیک ها است. هدف این مطالعه تعیین میزان تاثیر کارگاه آموزشی تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها بر الگوی تجویز آن ها در نسخ پزشکان عمومی شرکت کننده در کارگاه بود. روش ها: این مطالعه مداخله ای (قبل و بعد) بر روی 2040 نسخه مربوط به 17 پزشک عمومی شرکت کننده در کارگاه انجام گرفت. عوامل مختلفی مانند تعداد دارو در هر تجویز، 1ماه قبل و 6 ماه بعد از کارگاه تعیین گردید. برای آنالیزآماری از آزمون فریدمن استفاده شد. یافته ها: تعداد اقلام دارویی در هر نسخه یک ماه قبل و شش ماه بعد از برگزاری کارگاه، به ترتیب 72/0±5/3 و 08/1±5/3 قلم (P=0.906)، برای تجویز آنتی بیوتیک به ترتیب 4/10±21/52 و 8/16±6/47 درصد (P=0.726) و برای تجویز توأم آنتی بیوتیک های خوراکی و تزریقی 9/11±5/17 و 1/13±4/13 درصد (P=0.571) بود. نتیجه گیری: برگزاری کارگاه، بر روی تجویز آنتی بیوتیک ها توسط پزشکان عمومی شرکت کننده در کارگاه تاثیری نداشت. فقدان انگیزه درونی و صرفا انگیزه دریافت گواهی شرکت در کارگاه، ساختار و روش آموزشی ضعیف به کار رفته در کارگاه و حجم کم نمونه، ممکن است از دلایل به دست آمدن این نتایج باشد.