Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    181
چکیده: 

با رشد سریع علوم بهداشتی و پزشکی به کارگیری روش های دستیابی به اهداف یک ضرورت مسلم عصر حاضر می باشد. مدیریت کیفیت آموزشی یک رویکرد کارآمد در بهره وری سازمانی در دانشگاه های علوم پزشکی است. بنابراین هدف مطالعه، بررسی عوامل مؤثر بر رویکرد بهبود مدیریت کیفیت آموزشی در آموزش علوم پزشکی است. در این مطالعه مروری، از مقاله های فارسی و انگلیسی موجود در پایگاه های اطلاعاتی Google Scholar, ProQuest Elsevier, Pubmed, ISI, Iran Medex, Scopus در محدوده سال های 2018-1990 استفاده شد. جستجوی مقاله ها با استفاده از کلیدواژه های جستجوی مقالات فارسی و انگلیسی براساس کلیدواژه های؛ کیفیت آموزشی، مدیریت کیفیت آموزشی و معادل انگلیسی آن ها؛ Organizational Excellence, Innovative, Medical Education Organizational Excellence انجام گردید. در نتیجه جستجو، تعداد 156 مقاله به دست آمد و از بین 121 مقاله پس از غربالگری عنوان و چکیده، 45 مقاله پس از مطالعه چکیده و 47 مقاله پس از بررسی متن کامل مقالات کنار گذاشته شدند و در نهایت 29 مقاله واجد معیارهای ورود به مطالعه شناخته شد. یافته های استخراج شده از مطالعات نشان داد که عوامل مختلف و متنوع مانند عوامل محیطی، انسانی، اجتماعی، اقتصادی و. . . بر کیفیت آموزشی اثرگذار می باشد که نشان می دهد برای کنترل عوامل بایستی از مدیریت صحیح بهره برد و توانمندی مدیران در دستیابی به اهداف دانشگاهی و مدیریت بهینه یک ضرورت مسلم می باشد. بنابراین به کارگیری مدیران آگاه و توانمند جهت کنترل عوامل مؤثر و هدایت علل در راستای اهداف غایی سازمانی مناسب می باشد زیرا به علت تنوع عوامل اثرگذار بر کیفیت آموزشی بدون هدایت و کنترل علل نمی توان به ارتقاء دست یافت و سازمانی های حیاتی همانند دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به سایر سازمان ها به علت مأموریت و رسالت مهم خود در برابر سلامت جامعه نیازمند مدیریت کارآمد آموزشی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 181 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    11-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    574
  • دانلود: 

    252
چکیده: 

در دوره بلوغ، نوجوانان با اختلالات طیف اوتیسم با چالش های مختلفی روبه رو می شوند و بنابراین نیازمند مداخلات و آموزش های ضروری در زمینه های مختلف هستند. لذا مطالعه مروری حاضر، تحقیقات مداخله ی در ارتباط با مشکلات رفتاری، ارتباطی، اجتماعی، جسمی و جنسی نوجوانان با اختلالات طیف اوتیسم سنین 16-12 سال را بررسی می کند. در این پژوهش مروری، 39 مقاله بین سال های 2018-2000 بررسی گردید. جستجوی الکترونیک با کلیدواژه های فارسی؛ اختلال طیف اوتیسم، نوجوانی، بلوغ، مداخلات و درمان، مشکلات رفتاری، ارتباطی، اجتماعی، جسمی و جنسی و کلیدواژه های لاتین شامل؛ Autism Spectrum Disorder, Adolescence, Puberty, Intervention, Treatment Therapy Communication, Sexual Behavioural, Social, and physical Problems در پایگاه های اطلاعاتی داخل؛ SID, Magiran, Iranmedex و خارج کشور Google Scholar, PubMed Science Direct, Elsevier انجام شد. نتایج نشان داد که در هرکدام از حوزه های رفتاری، اجتماعی، ارتباطی، جسمانی و جنسی، مداخلات مؤثری وجود دارد و در پژوهش های مختلف در فرایند مداخله از والدین، همسالان، معلمان، نوجوان و تکنولوژی در جهت رسیدن به اهداف مداخله استفاده شده است. به نظر می رسد در ارتباط با مشکلات نوجوانان با اختلالات طیف اوتیسم نیاز به انجام تحقیقات بیشتر ضروری است. به ویژه در ایران، اکثر تحقیقات در ارتباط با کودکان با اختلالات طیف اوتیسم است و با فقدان تحقیقات کاربردی در ارتباط با مشکلات دختران و پسران با اختلالات طیف اوتیسم و خانواده های آن ها در دوره بلوغ و نوجوانی روبه رو هستیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 574

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 252 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    28-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    187
چکیده: 

معنای زندگی یکی از پیچیده ترین موضوعاتی است که ذهن بسیاری از نظریه پردازان را به خود مشغول کرده است. معنای زندگی عموماً شامل داشتن یک هدف یا احساس یک هدف واحد در زندگی می باشد. نوجوانان در مقایسه با دیگران، کشمکش و آشفتگی روانی بیشتری را تجربه می کند و به جستجوی بیشتر جهت یافتن معنای زندگی خود می باشند. با توجه به اهمیت معنای زندگی در سلامت جسمی و روانی نوجوانان، مطالعه حاضر با هدف مروری بر مؤلفه های مرتبط با معنای زندگی در نوجوانان انجام شد. مطالعه ای مروری حاضر با جستجو در منابع اطلاعاتی؛ Google Scholar SID (Scientific Information Database)، Magiran، ScienceDirect، PubMed، Web of Science Ovid، Scopus انجام شد. مقالات مرتبط با تمرکز بر موضوع موردپژوهش از سال 2016-1987 استخراج شد و پس از بررسی خلاصه و متن کامل مقالات در نهایت از 42 مقاله برای نگارش استفاده گردید. نتایج نشان داد که مؤلفه هایی نظیر سلامت روانی، سبک های هویتی، امید به زندگی، مذهب و ارتباطات اجتماعی نقش مهمی در دستیابی به معنای زندگی در نوجوانان دارند. با توجه به این که مفهوم معنای زندگی در نوجوانان، پدیده ای چندوجهی می-باشد که از عوامل متعددی تأثیر می پذیرد، لذا به نظر می رسد که به منظور نهادینه شدن معنای زندگی نوجوانان و ارتقاء سطح سلامت آنان، رویکردی چندگانه و با مشارکت فرد، خانواده و نهادهای اجتماعی ضروری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    38-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    289
  • دانلود: 

    90
چکیده: 

امروزه دانش یکی از عوامل اساسی ایجاد ثروت، توانایی و دانایی کشورها به شمار آمده و وسیله قدرتمندی در توسعه ملی تلقی می شود. هدف از تحقیق حاضر، بررسی عوامل موثر بر تجاری سازی طرح های پژوهشی است. در این مطالعه مروری، از مقاله های فارسی و انگلیسی موجود در پایگاه های اطلاعاتی از جمله Google Scholar, ProQuest Sciencedirect, Pubmed, Scopus، SID و. . . استفاده شد. جستجوی مقاله ها با استفاده از کلیدواژه های فارسی: تجاری سازی تحقیق(پژوهش)، دانشگاه ها، تجاری سازی دانش و معادل به انگلیسی: research commercialization، universitiesو knowledge Commercialization انجام شد. در نتیجه جستجو، 22 مقاله پس از مطالعه چکیده و پس از بررسی متن کامل مقالات واجد معیارهای ورود به مطالعه شناخته شد. یافته های استخراج شده از مطالعات نشان داد که عوامل مختلف و متنوع مانند عوامل تحقیقات بازاریابی، عوامل فردی، محیطی، زمینه ای، ساختاری و محتوایی، اجتماعی، فرهنگی، سازمانی، قانونی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی، مالکیت فکری، مدیریت فناوری و. . . بر تجاری سازی طرح های پژوهشی و تحقیقات موثر هستند. بنابراین، با بکارگیری مدیران توانمند و کارآزموده تحقیقاتی و علاقمند و توجه به عوامل موثر بر تجاری سازی دانش و پژوهش در راستای تبدیل ایده به محصول می توان گام های موثرتری برداشت. به منظور بهره مندی اقتصادی و اجتماعی هر چه بیشتر از پتانسیل های علمی بخش پژوهشی کشور، لازم است تجاری سازی طرح های پژوهشی به صورت جدیتری در دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به سایر سازمان ها صورت گیرد دانشگاه های علوم پزشکی به علت مأموریت و رسالت مهم خود در برابر سلامت جامعه نیازمند نیازسنجی دقیق پژوهش های مورد نیاز و مدیریت کارآمد پژوهشی از آغاز تا انتها می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 289

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 90 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    46-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    146
  • دانلود: 

    109
چکیده: 

درمان شناختی رفتاری برای دامنه وسیعی از مشکلات روان شناختی کودکان به کار می رود. بااین وجود، کودکان باید به سطح تحولی لازم برای بهره مندی از این درمان رسیده باشند. هدف این پژوهش بررسی مهارت های تحولی لازم برای اثربخشی درمان شناختی در کودکان است. در مرور چترگونه حاضر، مقالات مروری منتشرشده پیرامون موضوع پژوهش در طی سال های 2018-1900 از پایگاه های داده ای Scopus، PubMed و Springer استخراج شدند. از بین پژوهش های استخراج شده تعداد 6 مقاله براساس ملاک های ورود معین، برای بررسی در این پژوهش انتخاب گردیدند. یافته ها نشان داد که انواعی از مهارت ها هیجانی شامل درک و شناسایی هیجانات، مهارت های اجتماعی شامل اتخاذ دیدگاه اجتماعی و مهارت های شناختی شامل؛ فراشناخت، استدلال علی، استدلال منطقی، استدلال علمی، توانایی کلامی و انعطاف پذیری شناختی در اثربخشی درمان رفتاری شناختی برای کودکان نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی کودکان به درمان پاسخ ضعیفی می دهند زیرا هنوز به تحول هیجانی، اجتماعی و شناختی موردنیاز برای درک و کاربرد مهارت هایی که در درمان آموزش داده می شود، نرسیده اند. در نتیجه، درمان برای کودکان باید با توانایی کودکان برای درک و اجرای تکنیک های درمانی متناسب باشد، درغیراین صورت، اثربخشی آن محدود می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 146

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 109 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0