Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    3-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    263
  • دانلود: 

    124
چکیده: 

در این مقاله، رفتار صوت شناسی صداگیرهای واکنشی در حوزه بسامد، پیش بینی شده است. برای این منظور حرکت امواج در همه سامانه صداگیر با استفاده از روشی ترکیبی شبیه سازی شده است. در روش ترکیبی از روش تفاضل محدود مرتبه دوم ریچمیر برای حل جریان تک بعدی در لوله ها و از روش مشخصه ها برای شبیه سازی مرزها استفاده شده و تابع انتقال صداگیرهای واکنشی تعیین شده است. امواج به توسط منبع تحریک هارمونیک که در بالادست سامانه قرار دارد، ایجاد شده است. نتایج به دست آمده از حل عددی، مطابقت بسیار خوبی با نتایج تجربی دارد. در ادامه با توجه به چرخه استانده آزمون آلایندگی موتور، هندسه نمونه صداگیر ساده با استفاده از این روش بهینه سازی شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که کارآیی صداگیر بهینه سازی شده، بمراتب بهتر از صداگیر اولیه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 263

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 124 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    9-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1727
  • دانلود: 

    307
چکیده: 

امروزه در بیشتر کشور های جهان، قوانین سختی برای آلاینده های خروجی از موتور های دیزلی اعمال می شود. یکی از روش های مناسب و موثر برای پوشش دهی به این استانده ها و قوانین، استفاده از سوخت های جایگزین همچون گاز طبیعی در موتور های دیزلی است. دو گانه سوزکردن موتور یکی از روش های ممکن برای استفاده از گاز طبیعی در موتور های دیزلی است. استفاده از الگوسازی سه بعدی در این موتورها به علت تاثیر میدان جریان (مخلوط هوا و سوخت گازی) بر روی فرآیند و تشکیل آلاینده ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. در کار حاضر نیز با استفاده از الگوی سه بعدی به بررسی میدان جریان، توزیع فواره (سوخت دیزل) و سوخت گازی، فرآیند احتراق، آلایندگی و اثرات متقابل آن ها در موتور های دیزلی و دوگانه سوز پرداخته شده است. نتایج پیشگویی شده با این الگو با نتایج تجربی موجود در ادبیات فن مقایسه شده و توافق خوبی را نشان می دهد. بنابراین با این الگو می توان مفاهیم جدید و ماهیت پیچیده احتراق موتورهای دوگانه سوز را که ناشی از احتراق همزمان سوخت دیزل و سوخت گازی است، با جزییات بیشتری مطالعه کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1727

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 307 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    17-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    475
چکیده: 

در این مقاله با استفاده از روش های طراحی آزمایش ها به بهینه سازی متغیرهای تنظیم موتور خودرو با اهداف کمینه سازی مصرف سوخت و آلاینده های محیط زیست موتورهای درون سوز پرداخته می شود. تقاضای روزافزون در مورد کاهش آلاینده های محیط زیست و مصرف سوخت و دیگر مشخصات موتور خودروها، منجر به پیچیدگی موتورها و سامانه های پایش قوای محرکه گردیده است. روش های سنتی تنظیم نیازمند زمان طولانی و هزینه های گزاف است و تنظیم موتورهای درون سوز امروزی - با متغیرهای متعدد و در حال افزایش واحد پایش موتور به روش های سنتی، با نیاز به کاهش زمان توسعه قوای محرکه در تناقض است. در این مقاله، روش شناختی کاربردی و نمونه عملی آن برای تنظیم موتور و تعیین مقادیر بهینه پایشی بر پایه الگوی رایانه ای، با استفاده از طراحی آزمایش ها و الگوسازی آماری، ارایه شده که مزایای استفاده از طراحی آزمایش ها و روش های الگو سازی آماری را در توسعه الگو های کاربردی و با هدف کاهش زمان و هزینه آزمایش ها نشان می دهد. همچنین یک قاعده بهینه سازی برای حل مساله چندمعیاره این تحقیق که مبنای آن ضرایب وزنی متغیر پویاست، ارایه شده که برای مساله موردی ذکرشده، آزمون شده و نتایج آن ذکر گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 475 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    25-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1028
  • دانلود: 

    238
چکیده: 

در این مقاله روند طراحی سامانه خنک کاری خودروی برقی معرفی شده و متغیرهای طراحی تعیین می شوند. در خودروی برقی، به علت اهمیت انرژی تلف شده در انباره و سامانه وارونگر ، خنک کاری به وسیله هوا موثر نیست و ناگزیر به کمک آب صورت می گیرد. در این تحقیق، سمند، خودروی بنزین سوز ساخت شرکت ایران خودرو به خودروی برقی تبدیل می شود. سامانه خنک کاری به روش های عددی شبیه سازی و ثابت می شود که با استفاده از سامانه مدیریتی جدید، مبدل سمند بنزین سوز که با استفاده از نتایج تجربی شبیه سازی شده، با اعمال پاره ای تغییرات، قابل استفاده برای خنک کاری سمند برقی است. به کمک الگوی عددی، متغیرهایی مانند سرعت تلمبه، سرعت پنکه مبدل، قطر لوله ها، مشخصات مبدل وارونگر، چیدمان اجزا و ... تعیین می شود. در نهایت، بهترین چیدمان مدار خنک کاری از سه حالت پیشنهادی انتخاب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1028

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 238 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    33-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    225
چکیده: 

در این مقاله، با توجه به این که استفاده از پرخوران در موتورهای احتراق داخلی می تواند یکی از راهبردهای موتورهای درون سوز در آینده باشد، به پیش بینی عملکرد توربین گازی جریان شعاعی دو ورودی یک پرخوران، در حالت دائمی و در شرایط ورودی کامل و جزیی پرداخته شده است. بررسی تجربی با استفاده از امکانات و تجهیزات ویژه ای برای آزمایش توربین شعاعی دو ورودی، در شرایط ورودی کامل و جزیی و برای گستره وسیعی از سرعت ها انجام گرفته است. روش تحلیل عددی بر اساس الگوسازی تک بعدی جریان و ضرایب افت تجربی اجزاء مختلف توربین است که برای شرایط ورودی جزیی توسعه داده شده است. مقایسه بین نتایج تجربی و الگوسازی، تطابق و هماهنگی بسیار خوبی را نشان می دهد. نکته جالب توجه در نتایج، وقوع بازده بیشینه توربین دو ورودی در شرایط ورودی جزیی و هنگامی است که شار جرمی سمت پوسته از سمت پایه بیشتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 225 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    45-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1665
  • دانلود: 

    389
چکیده: 

در موتورهای اشتعال جرقه ای بنزینی جدید، سوخت از افشانه، مستقیما به درون استوانه پاشیده می شود. شکل گیری مخلوط سوخت و هوا در داخل استوانه این گونه موتورها، امکان خوبی برای کاهش مصرف ویژه سوخت و گازهای آلاینده به دست می دهد. مدت زمان کوتاه پاشش سوخت و پخش شدن آن به علاوه پیچیدگی دینامیک سیال در گستره وسیعی از سرعت و بارگذاری موتور باعث تفاوت اساسی در شکل گیری مخلوط سوخت، هوا و احتراق نسبت به حالت تزریق سوخت در چندراهه ورودی یا پس از سوخت آما می شود. در این تحقیق روشی برای الگو سازی شکل گیری مخلوط سوخت و هوا با ترکیب کردن مولفه های شکل گیری مخلوط نظیر فشار سوخت، زمان پاشش، سرعت پاشش و محل قرارگرفتن افشانه ارایه و بسط داده شده است. این تحلیل از لحظه پاشش سوخت شروع و تا نقطه مکث بالا در فرآیند تراکم ادامه دارد. توزیع قطرات پاشیده شده، توزیعی معلوم فرض شده و به جزییات نحوه شکل گیری قطرات پرداخته نمی شود. تشکیل مخلوط داخلی برای استوانه موتور خودرو و با استفاده از نرم افزار دینامیک سیالات محاسباتی الگو سازی می شود. برای شبیه سازی فرآیند نفوذ افشانه سوخت در داخل محفظه احتراق و در ادامه، فرآیند اختلاط آن با هوا که فرآیندی وابسته به زمان است از الگوی شبکه ای قابل تغییر و انعطاف پذیر استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1665

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 389 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    53-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    606
  • دانلود: 

    413
چکیده: 

در این مقاله نتایج شبیه سازی موتورهای اشتعال جرقه ای و پیش بینی عامل های عملکردی موتور و آلاینده های حاصل از آن ارایه شده است. شبیه سازی فرآیندهای مکش و تخلیه به روش پر و خالی شدن و فرآیند احتراق به صورت شبه دومنطقه ای (منطقه سوخته و نسوخته) صورت گرفته است. همچنین از قانون بقای جرم، قانون اول ترمودینامیک، معادله انرژی و قانون گازهای کامل نیز برای محاسبه متغیرهای ترمودینامیکی در پایان هر گام محاسباتی استفاده شده است. در انتها، نتایج عددی الگوسازی با نتایج تجربی موتور پراید مقایسه شده اند که از توافق خوبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 413 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0