برای ارزیابی عملکرد موتور لازم است موتور به صورت تجربی آزمایش گردد. مقدار زیادی از انرژی سوخت در محفظه تست موتور تلف می شود. در این مطالعه یک سیکل رانکین با سیال آلی به منظور تولید توان از این گرمای اتلافی مورد استفاده قرار گرفته است.گرمای اتلافی در سه مبادله کن گرمایی شامل پیش گرمکن، تبخیرکن و فوق گرمکن بازیابی می شود. این مبادله کن های گرمایی بصورت جداگانه طراحی شده اند و کل سیستم از دیدگاه انرژی و اگزرژی تحلیل شده است. در نهایت یک مطالعه پارامتری به منظور بررسی تاثیر مشخصه های دمایی بازیابی گرما بر پارامترهای مهم ترمودینامیکی و انتقال حرارت سیستم انجام شده است. نتایج نشان می دهند که سیکل رانکین با سیال آلی با بهره گیری از گرمای اتلافی توانی معادل %8.85 توان موتور را بازیابی می کند.