مقالات کرسول در زمینه مبنای پیدایش و روند تحول مناره که در سال 1926 میلادی منتشر گردید، از جمله آثار اولیه او در شناخت نحوه شکل گیری گونه ای مشخص از بناها براساس شیوه خاص وی در طبقه بندی بناها و اخبار مربوط به آن ها از راه ثبت و مطالعه تدارج دقیق تاریخی رویدادها به شمار می آیند. بدون شک زمینه اصلی گرایش کرسول به انجام چنین پژوهشی را می توان در پیچیدگی و ابهامی که ده ها سال پیرامون فهم این موضوع وجود داشته است، یافت.به اعتقاد کرسول ماهیت وجودی مناره را می توان در تعلق مکانی برای گفتن اذان و دعوت مومنان به اقامه نماز دانست. از نظر او مسلمانان صدر اسلام که در ابتدا بدون مقدمه برای برپایی نماز گرد هم می آمدند، ضمن آگاهی بر به کارگیری صدای شیپور توسط یهودیان و کاربرد آهنگ ناقوس از سوی مسیحیان در هنگام اجرا مراسم مذهبی از پیامبر اکرم (ص) خواستار وسیله ای همتراز با هر یک از این دو، جهت اقامه نماز خود گردیدند. به این ترتیب پیامبر (ص) ضمن قبول پیشنهاد یکی از انصار مبنی بر کاربرد صوت آدمی، به قاصد خود فرمود تا از آن پس با ندای اذان مردم را به نماز دعوت نماید. اما از آن جا که مساجد اولیه فاقد مناره بوده اند، در ابتدا اذان از فراز دیوارهای شهر و یا بام مساجد و دیگر بناها گفته می شود.