اهداف: نگرش ارائه دهندگان خدمات سلامت به مددجویان می تواند عاملی مهم و زمینه ساز برای ارائه مراقبتی موثر و اثربخش باشد؛ به عبارت دیگر در صورتی که پرستاران در ارتباط با مددجویان نگرشی مثبت داشته باشند، با انگیزه و عزمی راسخ تر می توانند به ارائه خدمات بالینی بپردازند. پژوهش حاضر با هدف تعیین نگرش کارآموزان و کاروزان پرستاری در زمینه مراقبت از سالمندان انجام شده است.مواد و روش ها: مطالعه توصیفی تحلیلی حاضر روی 211 نفر از دانشجویان پرستاری، شامل 147 کارآموز و 64 کاروز دانشکده پرستاری و مامایی استان کرمانشاه در سال 1394 انجام شد. روش نمونه گیری کارآموزان به صورت تصادفی ساده و کارورزان به صورت سرشماری بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه ای با 21 سوال بود. داده ها با نسخه 22 نرم افزار SPSS و آزمون تی مستقل تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نگرش سالمندی در کارآموزان 72.63±5.97 و کارورزان 74.6±7.27 بود که از نظر آماری اختلاف معناداری وجود داشت (P<0.05). بیشتر کارآموزان (89.8 درصد) و کارورزان (81.3 درصد) در زمینه مراقبت از سالمندان نگرش متوسطی داشتند. گویه «پرستاری از سالمندان اتلاف وقت است؛ زیرا آن ها به پایان عمر خود رسیده اند»، از دیدگاه کارآموزان 4.67±0.57 و کارورزان 4.73±0.47 بیشترین میانگین را در بین گویه ها داشت. بین این دو میانگین، اختلاف معناداری وجود نداشت (P>0.05).نتیجه گیری: در دانشجویان سال بالا، نگرش مثبت به مراقبت از سالمندان افزایش یافته است. به نظر می رسد آموزش مراقبت از سالمند در ایجاد این نگرش موثر بوده است. با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان به سالمندان نگرشی متوسط (نه خوب) داشتند، به کارگیری آموزش های تخصصی تر برای ارتقای سطح دانش و به تناسب آن نگرش سالمندی ضرورت دارد.