مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مسیر پرواز بهینه هواپیماهای بدون سرنشین در حضور عوارض زمینی و مناطق تهدید

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 67

چکیده

 در این مقاله مسیر پرواز بهینه برای هدایت هواپیمای بدون سرنشین که از موقعیت شروع تا موقعیت هدف در فضای سه بعدی با ارتفاع پایین پرواز می کند, طراحی شده است. با تعریف تابع هزینه ای مرکب از زمان پرواز, ارتفاع عوارض و مدل مناطق تهدید و استفاده از روش های حل مبتنی بر کنترل بهینه, مسیری بهینه طراحی می شود, که با عدم برخورد با عوارض زمینی و عدم عبور از مناطق تهدید, پروازی ایمن را فراهم می نماید. این مسیر پرواز در قالب مجموعه معادلات دیفرانسیلی ارائه می شوند که حل زمان واقعی آن ها منجر به ارتفاع و زاویه سمت فرمان برای خلبان خودکار خواهد شد. علاوه بر این, با استفاده از سطوح اسپیلاین, داده های گسسته عوارض زمین میان یابی شده که منجر به کاهش حجم داده های مورد نیاز از ارتفاع عوارض زمین و هم چنین همواری مسیر پرواز می شود. برای ارزیابی الگوریتم ارائه شده, از نقشه های عوارض زمین در بخشی از ارتفاعات زاگرس استفاده شده و نتایج شبیه سازی برای دو حالت سرعت ثابت و انرژی ثابت ارائه شده است. این نتایج, کارامدی الگوریتم را در مواجه با یک ماموریت واقعی نمایش می دهند. در حالت سرعت ثابت می توان قید حداکثر نرخ زوایای سمت و مسیر پرواز را به طور ضمنی تنظیم کرد. در حالی که, در حالت انرژی ثابت علاوه بر تنظیم این قیدها, می توان قید سرعت و حداکثر ارتفاع پرواز را نیز به راحتی برآورده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی، علیرضا، و کریمی، جلال. (1390). طراحی مسیر پرواز بهینه هواپیماهای بدون سرنشین در حضور عوارض زمینی و مناطق تهدید. مکانیک هوا فضا، 7(1 ( پیاپی 23) (دینامیک، ارتعاشات و کنترل))، 55-67. SID. https://sid.ir/paper/101832/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی علیرضا، کریمی جلال. طراحی مسیر پرواز بهینه هواپیماهای بدون سرنشین در حضور عوارض زمینی و مناطق تهدید. مکانیک هوا فضا[Internet]. 1390؛7(1 ( پیاپی 23) (دینامیک، ارتعاشات و کنترل)):55-67. Available from: https://sid.ir/paper/101832/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بابایی، و جلال کریمی، “طراحی مسیر پرواز بهینه هواپیماهای بدون سرنشین در حضور عوارض زمینی و مناطق تهدید،” مکانیک هوا فضا، vol. 7، no. 1 ( پیاپی 23) (دینامیک، ارتعاشات و کنترل)، pp. 55–67، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button