Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید واردکنندگان فرش دستباف ایرانی در اتحادیه اروپا

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید واردکنندگان فرش دستباف ایرانی می باشد. این پژوهش کاربردی و به لحاظ نوع داده های مورد استفاده, کیفی است. داده های پژوهش, با استفاده از مصاحبه با واردکنندگان فرش دستباف ایرانی در اتحادیه ی اروپا که در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در تهران حضور داشتند, جمع آوری شدند. شیوه ی نمونه گیری, نمونه گیری در دسترس بوده و برای تعیین حجم نمونه, از روش متوالی, استفاده شد. بر این اساس, با 14 نفر از واردکنندگان فرش دستباف ایرانی به اتحادیه اروپا مصاحبه گردید که تعداد 11 نفر از آن ها اصالتاً اروپایی و سه نفر دیگر ایرانی مقیم اروپا بودند. تجزیه وتحلیل اطلاعات با استفاده از تحلیل محتوای کیفی انجام شد. نتایج تحلیل محتوا, منجر به شناسایی233 کد اولیه شد که در قالب 62 کد گزینشی دسته بندی شدند. با بازبینی و تصفیه ی کدهای گزینشی, 38 تم فرعی شناسایی شدند که در نهایت در قالب 5 تم اصلی طبقه بندی شدند. برخی از شاخص ها تاثیر مثبت و برخی تاثیر منفی بر تصمیم گیری نسبت به خرید فرش ایرانی داشتند. 5 تم اصلی شناسایی شده عبارت اند از: «محصول, قیمت, توزیع, ترفیع, و عوامل محیطی». برخی از شاخص های شناسایی شده در این تحقیق نظیر سفارش پذیری در تولید, کیفیت عرضه, فضاسازی منفی رسانه ای علیه ایران, منحصربه فرد بودن فرش, داشتن شریک تجاری مطمئن در ایران, ارائه گواهینامه های معتبر بین-المللی, وضعیت اقتصادی در کشور مقصد و غیره, برای نخستین بار و از دیدگاه واردکنندگان مورد اشاره قرار گرفت؛ که نشان-دهنده تمایز این پژوهش با تحقیقات قبلی درزمینه ی بازاریابی فرش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاوشی، ملیحه، غفورنیا، محمد، و وصالی، نادر. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید واردکنندگان فرش دستباف ایرانی در اتحادیه اروپا. گلجام، -(33 )، 125-144. SID. https://sid.ir/paper/109077/fa

    Vancouver: کپی

    سیاوشی ملیحه، غفورنیا محمد، وصالی نادر. بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید واردکنندگان فرش دستباف ایرانی در اتحادیه اروپا. گلجام[Internet]. 1397؛-(33 ):125-144. Available from: https://sid.ir/paper/109077/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه سیاوشی، محمد غفورنیا، و نادر وصالی، “بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید واردکنندگان فرش دستباف ایرانی در اتحادیه اروپا،” گلجام، vol. -، no. 33 ، pp. 125–144، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109077/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا