مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

30
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ترکیب سیستم های ترمز فعال و تعلیق نیمه فعال جهت بهبود پایداری چرخشی و غلتشی خودرو

صفحات

 صفحه شروع 3549 | صفحه پایان 3570

چکیده

 این مقاله, ترکیبی از سیستم های فعال شاسی جهت بهبود پایداری چرخشی و غلتشی خودرو با استفاده از سیستم های ترمز فعال و تعلیق نیمه فعال را ارائه می کند. سیستم ترمز فعال طراحی شده بر اساس کنترل مود لغزشی, احتمال واژگونی خودرو را با کاهش سرعت طولی و شتاب جانبی کاهش می دهد. همچنین, یک سیستم تعلیق نیمه فعال به روش کنترل فازی جهت بهبود پایداری غلتشی طراحی شده که اثر شتاب جانبی را بر زاویه غلت و سرعت آن کاهش می دهد. نرخ انتقال بار جانبی, به عنوان معیار واژگونی انتخاب می شود که بر پایه زاویه غلت و شتاب های عرضی و غلتشی می باشد. یک مدل دینامیکی خودرو در محیط نرم افزار آدامز ساخته می شود که شامل زیرسیستم های تعلیق عقب و جلو, ترمز و فرمان, مدل تایر و بدنه می باشد. ویژگی های غیر خطی تایرها, بوش ها, فنر ها و میراگرها نیز در این مدل لحاظ شده اند. بنابراین مدل, عملکرد دینامیکی خودرو را به طور دقیق بیان می کند. الگوریتم کنترلی تحت مانور های زاویه پله فرمان و تعویض مسیر با استفاده از شبیه سازی مشترک نرم افزار های آدامز و متلب ارزیابی می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که سیستم طراحی شده با کنترل کننده های ترکیبی در مقایسه با سیستم های جداگانه ترمز فعال و تعلیق نیمه فعال به خوبی می تواند پایداری چرخشی و جلوگیری از واژگونی خودرو را بهبود بخشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button