مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

23
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد نظریه بازی برای تحلیل تصمیمات قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی دو محصول جایگزین تحت زنجیره تأمینی شامل دو تولیدکننده و دو فروشنده

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 95

چکیده

 در تحقیق فعلی رقابت میان دو محصول جایگزین در زنجیره تأمینی شامل دو تولیدکننده و دو فروشنده مورد بررسی قرار می­گیرد. در این ساختار, دو محصول جایگزین توسط دو تولیدکننده رقیب تولید و به وسیله دو فروشـنده رقیب به مشتریان تحویل داده می­شوند. یکی از تولیدکننده­ها محصولاتش را بدون انجام تبلیغات به فروش می­رساند, درحالی که تولیدکننده دیگر قصد دارد برای افزایش فروش محصولات خود سرمایه­گذاری جدیدی بر روی تبلیغات انجام دهد. این سرمایه­گذاری به صورت مشارکتی بوده و فروشنده مربوطه نیز بخشی از آن را برعهده می­گیرد. بدین منظور از رویکرد نظریه بازی برای تحلیل تصمیمات قیمت­گذاری و میزان سرمایه­گذاری بر روی تبلیغات استفاده می­گردد. لازم به ذکر است در مطالعات قبلی موضوع تبلیغات مشارکتی تنها برای یک محصول خاص درنظر گرفته شده و از رویکرد نظریه بازی برای بررسی رقابت و همکاری میان اعضای زنجیره تأمین مربوط به این محصول استفاده شده است؛ درحالی­که در تحقیق فعلی دو محصول جایگزین درنظر گرفته شده و تأثیر اعمال تبلیغات مشارکتی بر روی تقاضاها و سودهای اعضای زنجیره تأمین مربوط به آن ها مورد بررسی قرار گرفته­اند. با توجه به نتایج می­توان گفت که با افزایش کشسانی تقاضای یک محصول نسبت به میزان تبلیغات آن, مقادیر سود مربوط به اعضای زنجیره تأمین آن محصول افزایش و مقادیر سود مربوط به اعضای زنجیره تأمین محصول دیگر کاهش می­یابند. همچنین اگر میزان سرمایه­گذاری بر روی تبلیغات یک محصول از یک مقدار مشخص بیشتر نباشد, این سرمایه­گذاری از لحاظ اقتصادی برای اعضای زنجیره تأمین مربوط به آن محصول مقرون به صرفه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button