Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,545
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود مدیریت انرژی در خودروی هیبرید الکتریکی موازی به روش برنامه ریزی پویا با استفاده از مدل الکتریکی-گرمایی باتری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 در این مقاله, روشی برای مدیریت انرژی آفلاین در خودروهای هیبرید الکتریکی با ساختار موازی پیشنهاد شده است. داشتن یک سیستم مدیریت انرژی مناسب برای تقسیم گشتاور موردنیاز بین موتورهای الکتریکی و درونسوز برای این خودروها ضروری است. باتری خودروهای هیبرید الکتریکی یکی از اساسی ترین اجزای این خودروها است. سلامت باتری تأثیر زیادی بر عملکرد کلی خودرو دارد, و میزان شارژ و دمای بالای باتری مهمترین عوامل تشدید فرسودگی آن می باشند. در اکثر مطالعات در بحث مدیریت انرژی, حالت شارژ باتری مهمترین متغیر آن و معمولاً تنها متغیر دینامیک سیستم است و دمای باتری برای سادگی ثابت در نظر گرفته می شود. در این مقاله ابتدا با استفاده از برنامه ریزی پویا و بدون در نظر گرفتن تغییرات دمای باتری, مدیریت انرژی یک خودوری هیبرید الکتریکی موازی انجام می شود. سپس با مدل سازی سیستم خنک کننده باتری خودرو, مدل خودرو به منظور مشاهده تغییرات دما بهبود داده شده و نشان داده می شود که ثابت در نظر گرفتن دمای باتری غیر عملی است. سپس با افزودن دمای باتری به عنوان متغیر حالت دوم به مسئله بهینه سازی, روشی برای مدیریت انرژی خودروهای هیبرید الکتریکی با کنترل محدوده تغییرات دمای باتری به همراه کنترل تغییرات حالت شارژ پیشنهاد می گردد. نتایج شبیه سازی بر روی مدل خودروی مورد مطالعه نشان می دهند که در روش پیشنهادی شارژ و دمای باتری بصورت همزمان کنترل شده و به این ترتیب در روش مدیریت انرژی پیشنهادی از افزایش کنترل نشده دمای باتری جلوگیری می شود و سرعت فرسودگی آن کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، مجتبی، و رحمانی، زهرا. (1398). بهبود مدیریت انرژی در خودروی هیبرید الکتریکی موازی به روش برنامه ریزی پویا با استفاده از مدل الکتریکی-گرمایی باتری. کنترل، 13(4 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/120869/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده مجتبی، رحمانی زهرا. بهبود مدیریت انرژی در خودروی هیبرید الکتریکی موازی به روش برنامه ریزی پویا با استفاده از مدل الکتریکی-گرمایی باتری. کنترل[Internet]. 1398؛13(4 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/120869/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی حسن زاده، و زهرا رحمانی، “بهبود مدیریت انرژی در خودروی هیبرید الکتریکی موازی به روش برنامه ریزی پویا با استفاده از مدل الکتریکی-گرمایی باتری،” کنترل، vol. 13، no. 4 ، pp. 1–14، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا