مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تخمین زن تطبیقی حالات ترافیک با استفاده از ایده ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 در این مقاله نتایج شبیه سازی تخمین زن غیر خطی حالات ترافیک با اندازه گیری های ترافیکی بیان شده اند. رویکرد عمومی برای تخمین تطبیقی و زمان حقیقی حالات ترافیک بزرگراه بر مبنای مدل ماکروسکوپیک غیر خطی ترافیک و فیلتر کالمن تعمیم یافته می باشد. مدل ماکروسکوپیک ترافیک دارای سه پارامتر مهم, نامعلوم و متغیر: سرعت آزاد, چگالی بحرانی و توان می باشد که این پارامترها را باید با روش های برون خط و یا برخط تعیین کرد. یکی از زمینه های جدید در تخمین حالات ترافیک, تخمین برخط متغیرهای ترافیک (جریان ترافیک, سرعت متوسط و چگالی ترافیک) و پارامترهای مهم مدل ترافیک می باشد که از مزایای مهم این روش نسبت به تخمین برون خط پارامترهای مدل می توان به: عدم نیاز به پردازش خارج خط برای تعیین این پارامترها, تطبیق اتوماتیک و برخط مدل با تغییر در شرایط محیطی و ... اشاره کرد. در این مقاله نیز رویکرد تخمین بر خط متغیرهای ترافیک به همراه پارامترهای مدل اتخاذ شده است و بعضی از نقاط ضعف در روش های قبل با شبیه سازی های نشان داده شده اند و در ادامه دو روش مبتنی بر فیلترینگ مجزا و ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک, برای بهبود عملکرد روش های پیش ارایه شده اند و با تست این روش ها با کمک اطلاعات حقیقی ترافیکی, مزایای روش های پیشنهادی بیان شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، احسان، مشیری، بهزاد، سلحشور، کریم، و رمضانی، امین. (1389). تخمین زن تطبیقی حالات ترافیک با استفاده از ایده ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک. کنترل، 4(1)، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/120914/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری احسان، مشیری بهزاد، سلحشور کریم، رمضانی امین. تخمین زن تطبیقی حالات ترافیک با استفاده از ایده ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک. کنترل[Internet]. 1389؛4(1):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/120914/fa

    IEEE: کپی

    احسان جعفری، بهزاد مشیری، کریم سلحشور، و امین رمضانی، “تخمین زن تطبیقی حالات ترافیک با استفاده از ایده ترکیب تخمین پارامترهای مدل ترافیک،” کنترل، vol. 4، no. 1، pp. 33–42، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button