مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مولفه های موثر بر نگرش مصرف کنندگان پنیر تولید شده با شیر طبیعی با تاکید بر تمایلات قیمت گرایی و کیفیت گرایی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 64

چکیده

 بسیاری از خانواده ها بر این باورند که استفاده از شیر خشک در تولید لبنیات و به ویژه محصول پنیر باعث کاهش ارزش غذایی آن شده و این باور منجر به تغییر در نگرش مصرفی این خانوارها شده است. لذا مطالعه حاضر میزان تمایل به پرداخت مصرف کنندگان پنیر شهرستان بابل استان مازندران را به منظور خرید پنیر تولید شده از شیر طبیعی با استفاده از روش ارزش گذاری مشروط برآورد و عوامل موثر بر این تمایل به پرداخت را مشخص کرده است. نتایج بررسی ها نشان داد که مصرف کنندگان کیفیت گرا حاضرند به طور متوسط با 14.94 درصد و مصرف کنندگان قیمت گرا به طور متوسط با 14.76 درصد افزایش قیمت نسبت قیمت حال حاضر پنیر, پنیر تولید شده از شیر طبیعی را خریداری نمایند. همچنین مشخص گردید که اهمیت بیشتر به کیفیت در مقابل قیمت پنیر از دیدگاه مصرف کنندگان, تحصیلات, مقدار مصرف ماهانه, قیمت پنیر, درآمد خانوار, خرید از دامدار, خرید پنیر به دلیل سالم بودن این محصول و تمایل بیشتر به مصرف پنیر سفید ایرانی یا پنیر خامه ای اثر مثبت و معنی دار و متغیرهای تعداد اعضای خانوار, تعداد افراد علاقه مند به مصرف پنیر و متغیر پیشنهاد اثر منفی و معنی دار بر تمایل به پرداخت افراد داشته اند. لذا پیشنهاد می گردد تا شرکت های لبنی در کنار برندهای فعلی, به برند پنیر طبیعی ایرانی که در آن از شیر طبیعی استفاده شده باشد, توجه نمایند. چنانچه بتوانند با استفاده از برند پنیر طبیعی, این اطمینان را در مصرف کنندگان ایجاد نمایند که پنیر تولیدی از شیر طبیعی تولید شده است, آنگاه مصرف کنندگان حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری نسبت به مبالغ فعلی در بازار خواهند بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مجید، طاهری ریکنده، عمران، رفیعی، حامد، و عزیزنژاد، علیرضا. (1395). تحلیل مولفه های موثر بر نگرش مصرف کنندگان پنیر تولید شده با شیر طبیعی با تاکید بر تمایلات قیمت گرایی و کیفیت گرایی. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، 10(3 )، 47-64. SID. https://sid.ir/paper/124289/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مجید، طاهری ریکنده عمران، رفیعی حامد، عزیزنژاد علیرضا. تحلیل مولفه های موثر بر نگرش مصرف کنندگان پنیر تولید شده با شیر طبیعی با تاکید بر تمایلات قیمت گرایی و کیفیت گرایی. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)[Internet]. 1395؛10(3 ):47-64. Available from: https://sid.ir/paper/124289/fa

    IEEE: کپی

    مجید محمدی، عمران طاهری ریکنده، حامد رفیعی، و علیرضا عزیزنژاد، “تحلیل مولفه های موثر بر نگرش مصرف کنندگان پنیر تولید شده با شیر طبیعی با تاکید بر تمایلات قیمت گرایی و کیفیت گرایی،” اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، vol. 10، no. 3 ، pp. 47–64، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/124289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button