مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تبلیغات بر تعادل بازارهای چندگانه فرآورده های لبنی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 112

چکیده

 تبلیغات به عنوان اساسی ترین روش ترغیب و تشویق افراد به مصرف کالا یا خدمات جدید و یا افزایش مصرف کالاها و خدمات قدیمی در علم بازاریابی مطرح است. شیر و فرآورده های لبنی به عنوان کالایی اساسی, از مهم ترین کالاهای بهداشتی و سلامت بخش می باشند که همواره افزایش مصرف آن از دغدغه های اصلی دولت ها بویژه در ایران بوده است. در این مطالعه به بررسی اثر تبلیغات فرآورده های لبنی (شیر فرآوری شده و پنیر) بر عرضه و قیمت شیرخام و از آن رو مازاد رفاه تولید کننده در سطح مزرعه پرداخته شده است. سپس به بررسی سطح بهینه بودجه تبلیغات عمومی فرآورده های لبنی به منظور ارتقای سطح مصرف شیر و افزایش مازاد تولید کنندگان شیرخام برای دوره 1389-1393 با استفاده از الگوی چندسطحی تعادل شده است. نتایج نشان داد که اثر تبلیغات شیر فرآوری شده بر عرضه شیرخام در سطح مزرعه مثبت است و کشش آن از 0.00876 تا 0.09244 در تغییر می کند. همچنین, نرخ بهینه تبلیغات شیر فرآوری شده دارای میانگینی از 3.78 تا 20.85 درصد می باشد. یعنی تولید کنندگان شیر فرآوری شده بین 4 تا 21 درصد از فروش شیر خود را بایستی صرف تبلیغات عمومی شیر نمایند تا مازاد تولید کنندگان در سطح مزرعه حداکثر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، حبیب. (1395). اثر تبلیغات بر تعادل بازارهای چندگانه فرآورده های لبنی. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، 10(3 )، 89-112. SID. https://sid.ir/paper/124296/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی حبیب. اثر تبلیغات بر تعادل بازارهای چندگانه فرآورده های لبنی. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)[Internet]. 1395؛10(3 ):89-112. Available from: https://sid.ir/paper/124296/fa

    IEEE: کپی

    حبیب شهبازی، “اثر تبلیغات بر تعادل بازارهای چندگانه فرآورده های لبنی،” اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، vol. 10، no. 3 ، pp. 89–112، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/124296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا