مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 107

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: آمارهای مرتبط با کاهش مصرف شیر در کشور تکان دهنده است. این مساله در درازمدت تبعات بسیار منفی برای سلامت مردم ایران در بر خواهد داشت بنابراین هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران است.روش پژوهش: این تحقیق بر حسب هدف یک تحقیق کاربردی محسوب می شود و بر حسب نحوه گردآوری داده ها, توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق با توجه به سوال اصلی جامعه آماری شامل 27 نفر از مدیران شرکت های تبلیغاتی در تهران, 18 نفر از کارشناسان و مدیران شرکت صنایع شیر تهران (وارنا) و 20 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها که در حوزه تبلیغات صاحب نظر می باشند. با توجه به محدود بودن جامعه مورد مطالعه, همه اعضای جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر و مورد پرسش قرار گرفتند.یافته ها پژوهش: یافته های تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است؛ بدین معنا که فرهنگ مصرف شیر طبق دیدگاه پاسخگویان تحت تاثیر برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات قرار دارد و مدیریت تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغات بر باورهای دینی و مذهبی, سنت های جامعه, ارزش های محلی و بومی, سبک زندگی و باور افراد تاثیر دارد.نتیجه گیری: یافته های تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است؛ بدین معنا که فرهنگ مصرف شیر طبق دیدگاه پاسخگویان تحت تاثیر برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات قرار دارد و مدیریت تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغات بر باورهای مذهبی, سنت های جامعه, ارزش های محلی و بومی, سبک زندگی و باور افراد تاثیر دارد. میانگین ارزیابی پاسخگویان بر روی طیف 0 تا 100 در هر کدام از گویه ها از نقطه وسط طیف (عدد 50) بالاتر بوده و این به معنای درجه بالای تاثیرگذاری برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات بر فرهنگ مصرف شیر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اطهری، سیداسداله، و رهگذر، مصطفی. (1391). تاثیر مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران. مدیریت فرهنگی، 6(15)، 97-107. SID. https://sid.ir/paper/199691/fa

    Vancouver: کپی

    اطهری سیداسداله، رهگذر مصطفی. تاثیر مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1391؛6(15):97-107. Available from: https://sid.ir/paper/199691/fa

    IEEE: کپی

    سیداسداله اطهری، و مصطفی رهگذر، “تاثیر مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران،” مدیریت فرهنگی، vol. 6، no. 15، pp. 97–107، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199691/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button