مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حل مساله تخصیص ترافیک با محدودیت ظرفیت کمان با استفاده از تابع جریمه

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 58

چکیده

 در ادبیات تخصیص ترافیک, با فرض نامحدود بودن ظرفیت کمان های شبکه, روش هایی نظیر روش فرانک- ولف قابلیت حل کارای این مساله را دارند. زیرا در این روش ها زیر مساله خطی شده معادل یافتن کوتاه ترین مسیر بین مبدا- مقصدها است. ولی در واقعیت ظرفیت کمان های شبکه محدود است و برای دست یابی به نتایج واقعی تر از حجم جریان ترافیک کمان ها, در نظر گرفتن محدودیت ظرفیت کمان ها لازم است. در نظر گرفتن صریح این نوع محدودیت در مساله تخصیص ترافیک سبب تبدیل زیر مساله خطی شده به مساله جریان چند کالایی با هزینه کمینه می شود که حل آن را مشکل می سازد. روش دیگر درنظر گرفتن محدودیت ظرفیت کمان ها به صورت ضمنی, و استفاده از تابع جریمه حساس به ظرفیت کمان های شبکه است به نحوی که افزودن این تابع به توابع زمان سفر کمان ها سبب رعایت محدودیت ظرفیت کمان ها شود. در این نوشتار تابع جریمه مناسب برای این منظور پیشنهاد, و کارایی آن در حل مساله تخصیص ترافیک با محدودیت ظرفیت با حل چند مثال مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این روش با سایر روش های در نظر گرفتن محدودیت ظرفیت, نظیر استفاده از روش تابع جریمه داخلی (IPF) و ضریب لاگرانژ افزایشی (ALM), مورد مقایسه قرار گرفته است. همچنین نتایج کاربرد این روش برای شبکه واقعی شهر مشهد, به عنوان یک مثال واقعی, که در آن کمان های منتهی به چراغ های راهنمایی با محدودیت ظرفیت در نظر گرفته شده اند, ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذکایی آشتیانی، هدایت، شهپر، امیرحسین، و بابازاده، عباس. (1387). حل مساله تخصیص ترافیک با محدودیت ظرفیت کمان با استفاده از تابع جریمه. مهندسی عمران شریف (شریف ویژه مهندسی عمران)، 24(1/46 (ویژه مهندسی عمران))، 53-58. SID. https://sid.ir/paper/128236/fa

    Vancouver: کپی

    ذکایی آشتیانی هدایت، شهپر امیرحسین، بابازاده عباس. حل مساله تخصیص ترافیک با محدودیت ظرفیت کمان با استفاده از تابع جریمه. مهندسی عمران شریف (شریف ویژه مهندسی عمران)[Internet]. 1387؛24(1/46 (ویژه مهندسی عمران)):53-58. Available from: https://sid.ir/paper/128236/fa

    IEEE: کپی

    هدایت ذکایی آشتیانی، امیرحسین شهپر، و عباس بابازاده، “حل مساله تخصیص ترافیک با محدودیت ظرفیت کمان با استفاده از تابع جریمه،” مهندسی عمران شریف (شریف ویژه مهندسی عمران)، vol. 24، no. 1/46 (ویژه مهندسی عمران)، pp. 53–58، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button