مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جداسازی کامل و جزئی حالت های ارتعاشی موتور ملی حول محور گشتاور غلتشی

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 12

چکیده

 موتور خودرو از منابع مهم تولید ارتعاش در خودرو است. از این رو, تعیین مقادیر مناسب سختی, موقعیت و زاویه قرارگیری نگهدارنده های آن باعث کاهش ارتعاشات موتور و همچنین کاهش نیروی منتقل شده به شاسی و افزایش آرامش سرنشینان خودرو می گردد. در این مقاله, در نظر است که مقادیر مناسب سختی نگهدارنده های موتور ملی به منظور بهبود رفتار ارتعاشی آن تعیین گردد. به این منظور, در ابتدا سعی می گردد که با استفاده از روش جداسازی کامل حالت های ارتعاشی موتور حول محور گشتاور غلتشی, ضرایب مناسب سختی نگهدارنده ها تعیین گردند. ولی, محاسبات نشان می دهند که امکان دستیابی به جداسازی کامل حالت های ارتعاشی تنها با تغییر سختی نگهدارنده ها و با توجه به محدودیت-های طراحی وجود ندارد. از این رو, با استفاده از روش بهینه سازی به جداسازی جزئی حالت های ارتعاشی موتور حول محور گشتاور غلتشی پرداخته می شود. به این منظور, سختی نگهدارنده ها به عنوان متغیرهای بهینه سازی در نظر گرفته شده و با انجام تحلیل حساسیت, تنها متغیرهایی که بیشترین تاثیر را بر تابع هدف دارند, انتخاب می گردند. بهینه سازی به روش وراثت و با قید مناسب انجام می پذیرد. در نهایت, مقایسه نمودارهای پاسخ بسامدی حالت های معمول و بهینه نشان می دهد که با به کارگیری سختی های به دست آمده از بهینه سازی, نه تنها ارتعاشات موتور کاهش می یابد, بلکه مقدار نیروی منتقل شده به شاسی هم کاهش می یابد که به معنای افزایش آرامش سرنشینان خودرو است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفندیاری، حمید، فخاری، وحید، و شوشتری، علیرضا. (1394). جداسازی کامل و جزئی حالت های ارتعاشی موتور ملی حول محور گشتاور غلتشی. تحقیقات موتور، 11(40)، 3-12. SID. https://sid.ir/paper/135546/fa

    Vancouver: کپی

    اسفندیاری حمید، فخاری وحید، شوشتری علیرضا. جداسازی کامل و جزئی حالت های ارتعاشی موتور ملی حول محور گشتاور غلتشی. تحقیقات موتور[Internet]. 1394؛11(40):3-12. Available from: https://sid.ir/paper/135546/fa

    IEEE: کپی

    حمید اسفندیاری، وحید فخاری، و علیرضا شوشتری، “جداسازی کامل و جزئی حالت های ارتعاشی موتور ملی حول محور گشتاور غلتشی،” تحقیقات موتور، vol. 11، no. 40، pp. 3–12، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135546/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button