Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

669
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عددی توزیع گازهای برگشتی و نشتی از محفظه لنگ تزریق شده به چند راهه ورودی در هر استوانه

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 امروزه مشخص است که استفاده از روش بازگردانی دود به منظور کنترل و کاهش اکسیدهای ازت در موتورهای احتراق داخلی, کاملا اثر بخش و موثر بوده است. اگر روش بازگردانی دود به درستی و با دقت به خدمت گرفته نشود, به کاهش چشمگیر توان موتور و افزایش سایر آلاینده های موتور منجر خواهد شد. یکی از دلایل بروز این مشکل عدم توزیع نسبتا یکنواخت دود بازگردانده شده در راهگاه های ورودی برای هر استوانه است. از این رو به کارگیری سامانه ای که دود بازگردانده شده را به شکل مناسبی بین راهگاه های ورودی استوانه توزیع نماید اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. از طرف دیگر قوانین آلایندگی موجود به تولید کنندگان موتور اجازه نمی دهد که گازهای نشتی از محفظه لنگ تولید شده در موتور خودروها را به محیط تخلیه کنند. امروزه راهکار مورد استفاده بازگرداندن این گازها به محفظه احتراق و سوزاندن آنها است. در این مورد نیز بنا به دلایلی که در بالا ذکر شد عدم توزیع یکنواخت و یکسان این گازها می تواند منجر به افزایش رفتن آلایندگی و کاهش توان موتور گردد. مشخصات هندسی و موقعیت تزریق دود بازگردانده شده یا گازهای نشتی از محفظه لنگ, تاثیر بسزایی در توزیع یکنواخت آنها بین استوانه ها دارند. روش متعارف برای تعیین موقعیت مناسب تزریق این گازها در راهگاه ورودی هوا استفاده از روشهای عددی است که در آن نحوه پخش یک گونه گاز غیر از هوا (مثلا CO2) در جریان هوای درون چند راهه ورودی برای یک چرخه کامل کاری موتور در شرایط مختلف الگو سازی و حل شود. به این ترتیب می توان میزان توزیع گونه دوم را در استوانه های مختلف به شکل کمی بررسی کرد. این کار باید برای شرایط کاری گوناگون و موقعیت های مختلف تزریق انجام گیرد تا مناسبترین محل برای بازگردانی دود یا گازهای نشتی از محفظه لنگ مشخص گردد. با توجه به این که زمان و هزینه مورد نیاز برای حل میدان جریان در هر حالت کاملا چشمگیری است این روش بسیار وقت گیر و پر هزینه خواهد بود. در این تحقیق روش دیگری بر اساس تعقیب ذرات پیشنهاد شده است که علاوه بر دقت مناسب و قابلیت بررسی جامع تر (حالتهای ترکیبی) زمان مورد نیاز برای تعیین موقعیت مناسب را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باشی شهابی، پیمان، مدرس رضوی، سیدمحمدرضا، و نیازمند، حمید. (1388). تحلیل عددی توزیع گازهای برگشتی و نشتی از محفظه لنگ تزریق شده به چند راهه ورودی در هر استوانه. تحقیقات موتور، 5(15)، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/135639/fa

    Vancouver: کپی

    باشی شهابی پیمان، مدرس رضوی سیدمحمدرضا، نیازمند حمید. تحلیل عددی توزیع گازهای برگشتی و نشتی از محفظه لنگ تزریق شده به چند راهه ورودی در هر استوانه. تحقیقات موتور[Internet]. 1388؛5(15):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/135639/fa

    IEEE: کپی

    پیمان باشی شهابی، سیدمحمدرضا مدرس رضوی، و حمید نیازمند، “تحلیل عددی توزیع گازهای برگشتی و نشتی از محفظه لنگ تزریق شده به چند راهه ورودی در هر استوانه،” تحقیقات موتور، vol. 5، no. 15، pp. 55–65، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135639/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا