مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 در این تحقیق ابتدا انتقال گرما در پیستون موتور اشتعال جرقه ای محاسبه شده, سپس با تعیین شرایط مرزی گرمایی به بررسی عملکرد موتور در دو حالت سوخت گاز و بنزین پرداخته شده است. سه روش متفاوت برای مدل کردن انتقال گرما به کار رفته است. در روش اول برای پیستون, سیلندر و سرسیلندر, یک دمای ثابت و تقریبی در نظر گرفته شده و توسط مدل دو ناحیه ای احتراق شرایط میدان گاز درون سیلندر (دما, فشار و ضرایب انتقال گرمای جا به جایی) محاسبه می شوند. در روش دوم برای هر سه قسمت پیستون, سیلندر و سرسیلندر, سه دمای مجهول در نظر گرفته شده و معادلات انتقال گرما با مدل دو ناحیه ای به صورت همزمان حل می شوند. در روش سوم که دقیق ترین روش است, به صورت همزمان بر اساس مدل شبکه گرمایی مقاومت-خازن, 24 معادله انتقال گرما با کد دو ناحیه ای, حل می شود. نتایج به دست آمده از سه روش به منظور بررسی اثر آن ها بر رفتار گرمایی پیستون با هم مقایسه می شوند. نشان داده شده است که استفاده از مدل مقاومت-خازن با تعداد معادلات کمتر و در نتیجه زمان حل کمتر, روشی مناسب برای حل مسایل گرمایی موتور است. مجموعه این عملیات توسط کدی که در نرم افزار متلب (MATLAB) نوشته شده انجام شده است و نتایج با داده های تجربی موتور EF7.TC صحه گذاری شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قارلقی، جواد، کاکایی، امیرحسن، و فروغی فر، علی اصغر. (1389). مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق. سوخت و احتراق، 3(2)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/138470/fa

    Vancouver: کپی

    قارلقی جواد، کاکایی امیرحسن، فروغی فر علی اصغر. مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق. سوخت و احتراق[Internet]. 1389؛3(2):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/138470/fa

    IEEE: کپی

    جواد قارلقی، امیرحسن کاکایی، و علی اصغر فروغی فر، “مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق،” سوخت و احتراق، vol. 3، no. 2، pp. 1–16، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button