مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تجربی توزیع دمای محفظه احتراق استوانه ای در شرایط اتمسفریک

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 67

چکیده

 در این پژوهش, محفظه احتراق توربین گاز نمونه به صورت تجربی مورد مطالعه قرار می گیرد. هدف از این تحقیق بررسی اثر دبی های مختلف سوخت و هوا بر عملکرد محفظه و نیز فرایند خاموشی رقیق از سوخت در شرایط پایا و اتمسفریک است. محفظه احتراق مورد بررسی از نوع استوانه ای بوده و سوخت مایع کروسین با استفاده از انژکتور پیچشی فشاری به محفظه احتراق تزریق می شود. چرخاننده محوری دارای عدد چرخش 0.8 بوده و دمای هوای ورودی به محفظه 315 کلوین است. در ابتدا, محدوده پایداری محفظه احتراق مشخص شده و سپس اثر فشار بالادست انژکتور و دبی هوا بر دمای گازهای درون محفظه و خروجی از آن اندازه گیری شد. به منظور بررسی دقیق تر علت تغییر رفتار محفظه احتراق ناشی از تغییر دبی هوا, چهار نقطه عملکردی انتخاب شده و کانتور دمای درون محفظه احتراق استخراج شده است. نتایج نشان می دهد که شعله در ناحیه بالا و پایین محفظه احتراق و در مجاورت دیواره ها تشکیل می شود. بررسی ضریب یکپارچگی دمای خروجی از محفظه احتراق نشان می دهد که بهترین عملکرد در حالتی است که تمام شعله درون محفظه احتراق بوده و در عین حال, دبی هوا کمینه باشد. علاوه بر این, مشخص شد که فرایند خاموشی محفظه احتراق در شرایط رقیق به صورت یکنواخت نیست, بلکه با افزایش دبی هوا ابتدا شعله بالای محفظه احتراق و سپس شعله پایین خاموش شده و در نهایت منجر به خاموشی کل محفظه احتراق در شرایط رقیق از سوخت می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کنکاش ور، بنیامین، تابع جماعت، صادق، عیدی عطارزاده، مسعود، سادات اخوی، محمدرضا، و آقایاری، مجید. (1397). مطالعه تجربی توزیع دمای محفظه احتراق استوانه ای در شرایط اتمسفریک. سوخت و احتراق، 11(2 )، 51-67. SID. https://sid.ir/paper/138515/fa

    Vancouver: کپی

    کنکاش ور بنیامین، تابع جماعت صادق، عیدی عطارزاده مسعود، سادات اخوی محمدرضا، آقایاری مجید. مطالعه تجربی توزیع دمای محفظه احتراق استوانه ای در شرایط اتمسفریک. سوخت و احتراق[Internet]. 1397؛11(2 ):51-67. Available from: https://sid.ir/paper/138515/fa

    IEEE: کپی

    بنیامین کنکاش ور، صادق تابع جماعت، مسعود عیدی عطارزاده، محمدرضا سادات اخوی، و مجید آقایاری، “مطالعه تجربی توزیع دمای محفظه احتراق استوانه ای در شرایط اتمسفریک،” سوخت و احتراق، vol. 11، no. 2 ، pp. 51–67، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button