مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عددی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر برخی مشخصه های احتراقی یک موتور احتراق جرقه ای پرخوران

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 111

چکیده

 امروزه, با وجود مزیت های استفاده از فناوری تزریق مستقیم در موتورهای احتراق داخلی, این فناوری, همچنان, با چالش های مختلفی, نظیر هزینه های زیاد توسعه احتراق در این موتورها و آلایندگی, همراه است. این چالش ها منجر به ادامه روند تولید موتورهای تزریق در راهگاه ورودی شده است, به طوری که تولید این موتورها در برخی بازارهای بزرگ جهان رو به افزایش است. با توجه به وضع قوانین سختگیرانه مربوط به آلایندگی, موتورهای تزریق در راهگاه ورودی نیازمند بازنگری و استفاده از فناوری های نوین است. یکی از فناوری های معرفی شده برای بهبود عملکرد این موتورها فناوری APFI است. در طرح APFI, با تزریق سوخت در حالت دریچه باز, امکان استفاده از مزایای اصلی فناوری تزریق مستقیم با هزینه و چالش کم تر مهیا می شود. با توجه به لزوم معرفی و استفاده از فناوری های جدید در زمینه بهبود عملکرد موتور و کاهش آلایندگی آن, در این پژوهش, به بررسی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر میزان خیس شدگی دیواره, نحوه توزیع سوخت درون محفظه احتراق و توان خروجی موتور پرداخته شده است. مطالعات نشان داد استفاده از این طرح میزان لایه سوخت تشکیل شده در سامانه تنفس موتور نسبت به موتور PFI پایه را 75 درصد کاهش می دهد. از طرفی, توزیع سوخت درون محفظه احتراق و در اطراف شمع کاملا همگن می شود, که منجربه بهبود فرایند احتراق و افزایش بیشینه فشار محفظه احتراق می شود. بررسی ها نشان داد که عملکرد مطلوب موتور APFI به شدت وابسته به زمان شروع تزریق است. لذا, بهترین زمان تزریق سوخت نیز, به عنوان نقطه بهینه کارکرد مشخص شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستم پور، آرمان، و صفایی عرشی، عطیه. (1397). بررسی عددی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر برخی مشخصه های احتراقی یک موتور احتراق جرقه ای پرخوران. سوخت و احتراق، 11(3 )، 93-111. SID. https://sid.ir/paper/138567/fa

    Vancouver: کپی

    رستم پور آرمان، صفایی عرشی عطیه. بررسی عددی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر برخی مشخصه های احتراقی یک موتور احتراق جرقه ای پرخوران. سوخت و احتراق[Internet]. 1397؛11(3 ):93-111. Available from: https://sid.ir/paper/138567/fa

    IEEE: کپی

    آرمان رستم پور، و عطیه صفایی عرشی، “بررسی عددی تاثیر استفاده از دو انژکتور در راهگاه ورودی بر برخی مشخصه های احتراقی یک موتور احتراق جرقه ای پرخوران،” سوخت و احتراق، vol. 11، no. 3 ، pp. 93–111، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138567/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button