مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سینتیکی اثر غنی سازی با هیدروژن بر تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای در موتور گازسوز در نسبت تراکم بالا

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 98

چکیده

 موتورهای احتراق داخلی بدون شک سهم عمده ای در بحران فزاینده آلودگی هوا و گرمایش کره زمین دارند. به علاوه, استفاده از گاز طبیعی فشرده, علی رغم داشتن ترکیبات متفاوت, به عنوان سوخت جایگزین گسترش یافته است. در این راستا, تحقیق حاضر به بررسی اثر غنی سازی سوخت گاز طبیعی تهران با هیدروژن بر آلایندگی و میزان تولید گازهای گلخانه ای در یک موتور گازسوز در نسبت تراکم بالا می پردازد. یک موتور جرقه ای تک سیلندر گازسوز به صورت جامع با استفاده از مدل دینامیک گاز یک بعدی و بهره بردن از استراتژی شبیه سازی ترمودینامیکی صفربعدی در المان های اصلی مدل سازی شده و یک زنجیره مفصل شیمیایی برای شبیه سازی احتراق داخل سیلندر استفاده شده است. مدل نهایی براساس توزیع فشار داخل سیلندر, دبی سوخت و دبی هوای مبتنی بر مشاهدات آزمایشگاهی کالیبره شده است. شبیه سازی عملکرد موتور در نسبت تراکم بالا (CR=16) و در دور موتور ثابت 2000 دور در دقیقه و بارهای مختلف انجام شده است. همچنین, شبیه سازی علاوه بر متان خالص به عنوان جایگزین گاز طبیعی, برای گاز واقعی مورد استفاده در شهر تهران نیز انجام پذیرفته و نتایج موتور پایه برای هر دو نوع سوخت با یافته های آزمایشگاهی یک نمونه موتور تک سیلندر آزمایشگاهی ارزش گذاری شده اند. مدل صحه گذاری شده برای پیش بینی رفتار عملکردی و آلایندگی موتور هنگام غنی سازی سوخت گاز طبیعی مصرفی با مقادیر متفاوت حجمی هیدروژن به کار رفته است. نتایج نشان می دهد با افزایش درصد غنی سازی به وسیله هیدروژن, میزان مونواکسیدکربن, دی اکسیدکربن و متان در تمام شرایط کاهش می یابد. همچنین, علی رغم افزایش فشار بیشینه داخل سیلندر با افزایش درصد غنی سازی, میزان فشار متوسط اندیکاتوری کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قوامی، سیدوحید، صلواتی زاده، علی، جواهری، احمد، مسیح طهرانی، مسعود، اصفهانیان، وحید، و حمزه نوا، قدرت اله. (1395). بررسی سینتیکی اثر غنی سازی با هیدروژن بر تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای در موتور گازسوز در نسبت تراکم بالا. سوخت و احتراق، 9(1)، 85-98. SID. https://sid.ir/paper/138591/fa

    Vancouver: کپی

    قوامی سیدوحید، صلواتی زاده علی، جواهری احمد، مسیح طهرانی مسعود، اصفهانیان وحید، حمزه نوا قدرت اله. بررسی سینتیکی اثر غنی سازی با هیدروژن بر تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای در موتور گازسوز در نسبت تراکم بالا. سوخت و احتراق[Internet]. 1395؛9(1):85-98. Available from: https://sid.ir/paper/138591/fa

    IEEE: کپی

    سیدوحید قوامی، علی صلواتی زاده، احمد جواهری، مسعود مسیح طهرانی، وحید اصفهانیان، و قدرت اله حمزه نوا، “بررسی سینتیکی اثر غنی سازی با هیدروژن بر تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای در موتور گازسوز در نسبت تراکم بالا،” سوخت و احتراق، vol. 9، no. 1، pp. 85–98، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138591/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button