مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توصیف احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی با گونه های مهم تولید و مصرف شده

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 61

چکیده

احتراق RCCI, برای موتورهای دیزلی, کاستی های مربوط به آلایندگی موتورهای دیزلی را, با حفظ سایر مزایای آن ها, تا حد زیادی برطرف می کند. در پژوهش های قبلی, بیشتر کارکرد و آلاینده های خروجی از موتور با احتراق RCCI بررسی شده, در حالی که در این پژوهش احتراق نوع RCCI از دیدگاه گونه های تولید و مصرف شده به صورت عددی مورد مطالعه قرار گرفته و نقش گونه های مختلف در حین فرایند احتراق مطالعه می شود. در این احتراق (RCCI) بنزین به صورت پاشش درگاهی و دیزل به صورت پاشش مستقیم انجام گرفته است. بررسی صورت گرفته نشان داد که آزادسازی انرژی ابتدا با دیزل شروع شده و آزادسازی انرژی اولیه ای انجام می شود و پس از آن انرژی بنزین آزاد می شود. پدیدار شدن گونه فرمالدهید شروع احتراق شعله سرد و مصرف سوخت دیزل را نشان داده و تولید رادیکال هیدروکسیل نیز هم زمان با آزادسازی انرژی بنزین صورت می پذیرد. همچنین, مقداری از گونه فرمالدهید با شروع تولید رادیکال هیدروکسیل مصرف می شود. آزادسازی اولیه انرژی, که ابتدا با سوخت دیزل شروع شده و سپس با سوخت بنزین ادامه می یابد, تاثیرات مثبتی به دنبال دارد. اولا, با این گونه آزادسازی ترتیبی, انرژی به تدریج آزادشده و دمای درون سیلندر افزایش ناگهانی نمی یابد بنابراین, باعث کاهش تلفات انرژی می شود. ثانیا اکسیدهای نیتروژن به دلیل پایین تر بودن دمای محلی کمتر تولید می شوند. در ادامه نیز دو زمان شروع پاشش 74-و 64-درجه لنگ و دو درصد حجمی سوخت دیزل 28 و 20 درصد مطالعه و مشاهده شد که زمان شروع احتراق اولیه تقریبا به این دو پارامتر وابسته نیست و در یک زاویه لنگ مشخص رخ می دهد. بنابراین, شروع احتراق اولیه فقط وابسته به دماست. اما به دلیل اینکه شروع احتراق اصلی علاوه بر دما به نسبت هم ارزی نیز وابسته است دو متغیر زمان شروع پاشش و مقدار سوخت دیزل تاثیر خود را در این بخش نشان می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفرانی، ایرج، محبی، مصطفی، ریحانیان، مسعود، و حسینی، وحید. (1398). توصیف احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی با گونه های مهم تولید و مصرف شده. سوخت و احتراق، 12(2 )، 49-61. SID. https://sid.ir/paper/138611/fa

    Vancouver: کپی

    غفرانی ایرج، محبی مصطفی، ریحانیان مسعود، حسینی وحید. توصیف احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی با گونه های مهم تولید و مصرف شده. سوخت و احتراق[Internet]. 1398؛12(2 ):49-61. Available from: https://sid.ir/paper/138611/fa

    IEEE: کپی

    ایرج غفرانی، مصطفی محبی، مسعود ریحانیان، و وحید حسینی، “توصیف احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی با گونه های مهم تولید و مصرف شده،” سوخت و احتراق، vol. 12، no. 2 ، pp. 49–61، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138611/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button