مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین فرآیند مشارکت نقاشان معاصر ایران در حراجی ها

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 101

چکیده

 نقاشان ایرانی تا اواخر دهه هفتاد شمسی بازاری بسته و نامشخص داشتند و شرایط لازم برای فعالیت اجتماعی را نداشته اند اما با گذر زمان شرایط متحول شد و فرآیند رو به رشدی را طی کرد. از نتایج آن مؤسسات بزرگی همچون کریستیز و ساتبیز شعبه هایی را در منطقه خاورمیانه تأسیس کرده اند و معبر صعود هنرمندان ایرانی به حراجی ها شده اند. از این رو مسئله اقتصاد و خرید و فروش آثار هنرمندان ایرانی به صورت جدی مطرح شد. هدف این مقاله شناخت فرآیند مشارکت نقاشی معاصر ایران در حراجی هاست. پرسش های اصلی در این تحقیق این است که «چه عواملی در موفقیت ورود اثر هنرمندان در حراجی ها تأثیرگذار بوده است», «چه کسانی و چه مؤسساتی برای ورود اثر هنرمند در این حراجی ها دخیل بوده اند» و «نقاشی معاصر ایران چگونه در حراجی ها مشارکت داشته است. » بدین ترتیب باستفاده از روش توصیفی تحلیلی اطلاعات به دست آمده از مصاحبه های اکتشافی, این نتیجه دریافت گردیده است که چهار عامل در موفقیت ورود اثر هنرمند به حراجی ها تأثیرگذار هستند: سرمایه فرهنگی, سرمایه اجتماعی, سرمایه اقتصادی و سرمایه نمادین. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد هشت گروه مهم در چرخه حراج اثر هنری فعالیت مؤثر دارند که عبارت اند از: هنرمند, گالری داخلی, دلالان, مشاور داخلی, متخصص خارجی, گالری خارجی, حراجی و خریدار مرسوم ترین نوع مشارکت هنرمند و اثر هنری در حراجی ها از طریق شش گروه هنرمند, گالری داخلی, مشاور داخلی, متخصص خارجی, حراجی و در آخر خریدار بوده است. در رابطه با مسئله چگونگی مشارکت, مشخص شد که هنرمندان نقاش به دو شیوه در حراجی ها مشارکت دارند: 1-مشارکت مستقیم, 2-مشارکت غیرمستقیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، مرضیه سادات، جوانی، اصغر، و بیدرام، رسول. (1397). تبیین فرآیند مشارکت نقاشان معاصر ایران در حراجی ها. نگره، 13(46 )، 88-101. SID. https://sid.ir/paper/143080/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی مرضیه سادات، جوانی اصغر، بیدرام رسول. تبیین فرآیند مشارکت نقاشان معاصر ایران در حراجی ها. نگره[Internet]. 1397؛13(46 ):88-101. Available from: https://sid.ir/paper/143080/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه سادات حسینی، اصغر جوانی، و رسول بیدرام، “تبیین فرآیند مشارکت نقاشان معاصر ایران در حراجی ها،” نگره، vol. 13، no. 46 ، pp. 88–101، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143080/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button