مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سرانجام مدرنیزم در غرب و تحلیلی از تاثیرات هنر مدرن بر نقاشی معاصر ایران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 102

کلیدواژه

چکیده

 بسیاری از محققان و اندیشمندان معاصر غرب اعتقاد دارند که دوره تاریخی مدرنیزم به پایان رسیده و تاریخ مصرف آن گذشته است. مکاتبی که تحت عنوان هنر مدرن شناخته شده بودند دیگر نو نیستند و دستاوردهای آن ها به عنوان بخشی از تاریخ هنر گذشته غرب محسوب می شود. با وجود این در ایران امروز, شیوه هنری مدرن آن هم از نوعی که در نیمه اول قرن بیستم رایج بوده, یعنی مدرنیزم کلاسیک (classical moddernism) در حال رشد است.در این مقاله ابتدا به ویژگی های هنر مدرن از جمله به پویا بودن و سیر متحول شدن آن اشاره خواهد شد. سپس آرا و نظرهای جمعی از منتقدان و هنرمندان معاصر غربی را طرح می کنیم که به محدودیت های هنر مدرن و پایان تاریخی آن اعتراف می کنند. در طول بحث به این نکته اشاره خواهد شد که تاثیرپذیری از بعضی از شیوه های هنری مدرن غرب اجتناب ناپذیر است و حتی درمواردی به تحول هنر نقاشی معاصر ما کمک می کند. اما موضوع بغرنج و غیرقابل قبول این است که جمعی از نقاشان معاصر ما با اشعار معاصر بودن, امروزی بودن و پیشرو (avant-garde) بودن, هنر گذشته غرب را به صورت ناقص یا حرفه ای تقلید و به نسل جوان ایران امروز تحمیل می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادعلیان، احمد. (1379). سرانجام مدرنیزم در غرب و تحلیلی از تاثیرات هنر مدرن بر نقاشی معاصر ایران. دانشور پزشکی، 7(28)، 97-102. SID. https://sid.ir/paper/30841/fa

    Vancouver: کپی

    نادعلیان احمد. سرانجام مدرنیزم در غرب و تحلیلی از تاثیرات هنر مدرن بر نقاشی معاصر ایران. دانشور پزشکی[Internet]. 1379؛7(28):97-102. Available from: https://sid.ir/paper/30841/fa

    IEEE: کپی

    احمد نادعلیان، “سرانجام مدرنیزم در غرب و تحلیلی از تاثیرات هنر مدرن بر نقاشی معاصر ایران،” دانشور پزشکی، vol. 7، no. 28، pp. 97–102، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button