مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی اثر زمان پاشش سوخت بر نوع احتراق در موتور درونسوز با پاشش مستقیم – گذر از احتراق اشتعال تراکمی سنتی به احتراق کم دما

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 132

چکیده

 استفاده از فناوری احتراق کم دما در موتور منجر به بهبود مشخصات عملکردی و آلایندگی می شود. لیکن, مهمترین موانع استفاده از این نوع احتراق در تولید انبوه موتورها عبارتند از بازة کارکردی محدود و چالش کنترل ناپذیری احتراق. برای استفاده از مزایای این نوع احتراق, در آن نقاط کاری که احتراق کم دما قادر به ارایة آن نیست, می توان از احتراق دیزلی استفاده نمود. مطالعة تجربی در این پژوهش بر روی یک موتور دیزلی, آشکار می سازد که تغییر زمان شروع پاشش سوخت به درون محفظة احتراق موتور از 176 تا 2 درجة زاویة لنگ پیش از نقطة مرگ بالا, منجر به تغییر نوع احتراق می شود. تزریق سوخت در نزدیکی نقطة مرگ بالا از 11 تا 2 درجة زاویة لنگ پیش از نقطة مرگ بالا, که نتیجة آن وابستگی زمانی پدیده های تزریق و احتراق است, منجر به احتراق دیزلی می گردد. در این ناحیه, مقدار حساسیت احتراق که شاخصی است از میزان اثرگذاری زمان بندی پاشش سوخت بر زمان بندی احتراق بین 2/1 تا 3/1 است. با پیش اندازی پاشش سوخت به زمانهای زودتر در مرحلة تراکم از 86 تا 176 درجة زاویة لنگ پیش از نقطة مرگ بالا و فراهم آوردن فرصت کافی برای اختلاط همگن سوخت و هوا, احتراق اشتعال تراکمی مخلوط همگن, که مقدار حساسیت احتراق در آن حدوداً صفر است, بدست می آید. تزریق سوخت در بین این دو محدوده, که مخلوط نه کاملاً همگن و نه کاملاً لایه لایه است, منجر به احتراق تقریباً پیش آمیخته می شود. در این ناحیه, مقدار حساسیت احتراق بین 1/0 تا 2/0 است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button