مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و بررسی ارتعاشات تراکتور دوچرخ در وضعیت ایستگاهی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 35

چکیده

 یکی از مهمترین بحث ها در صنعت و کشاورزی مساله سلامتی انسان در هنگام کار با ماشین ها می باشد که در حیطه ارگونومی مطرح می گردد. در ماشین های کشاورزی این مساله پیچیده تر است. یکی از ماشین هایی که کشاورزان در مناطق شمالی ایران در مقابل خطرات ناشی از کاربرد آن قرار دارند, تراکتور دوچرخ می باشد. از مهمترین خطرات این ماشین, قرارگرفتن راننده در معرض ارتعاش آن است. در این تحقیق ارتعاش یک تراکتور دوچرخ در شرایط ایستگاهی در شش دور موتور (1300, 1600, 1800, 2000, 2200 و 2400) و چهار موقعیت شاسی, دسته تراکتور دوچرخ, بازو و قفسه سینه راننده اندازه گیری شد. نتایج تحقیق نشان داد که با افزایش دور موتور در چهار موقعیت, مقادیر  rms(جذر میانگین مربعات) شتاب نیز در سه راستای عمودی, جانبی و طولی افزایش می یابد. همچنین روشن شد که فرکانس غالب ارتعاش در تمام موقعیت ها و جهت ها برابر با تعداد ضربات پیستون یا دور موتور در یک ثانیه است. با مقایسه مقادیر rms شتاب در سه راستای عمودی, جانبی و طولی مشخص شد که در تمام موقعیت ها مقدار شتاب در راستای عمودی بیشینه می باشد. مقدار کل ارتعاش, ahv, نیز بر روی دسته تراکتور دوچرخ بیشترین مقدار است. همچنین بیشترین ارتعاش از دسته تراکتور دوچرخ به دست راننده انتقال می یابد و مچ دست بیشترین فشار کاری را تحمل می کند. قابلیت انتقال ارتعاش نیز به تدریج از مچ دست تا قفسه سینه کاهش می یابد. در کل نتیجه گرفته شد که مقدار ارتعاش با بالا رفتن دور موتور و همچنین در حین انتقال از شاسی تا دسته افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده علی سرایی، احمد، توکلی هشجین، تیمور، و قبادیان، برات. (1389). تحلیل و بررسی ارتعاشات تراکتور دوچرخ در وضعیت ایستگاهی. مهندسی بیوسیستم ایران (علوم کشاورزی ایران)، 41(1)، 27-35. SID. https://sid.ir/paper/144182/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده علی سرایی احمد، توکلی هشجین تیمور، قبادیان برات. تحلیل و بررسی ارتعاشات تراکتور دوچرخ در وضعیت ایستگاهی. مهندسی بیوسیستم ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1389؛41(1):27-35. Available from: https://sid.ir/paper/144182/fa

    IEEE: کپی

    احمد تقی زاده علی سرایی، تیمور توکلی هشجین، و برات قبادیان، “تحلیل و بررسی ارتعاشات تراکتور دوچرخ در وضعیت ایستگاهی،” مهندسی بیوسیستم ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 41، no. 1، pp. 27–35، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144182/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button