Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

855
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل روش جذب فناوری مبتنی بر الگوی رقابت صنعتی پورتر در صنعت قطعه سازی خودرو

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 34

چکیده

 در مسیر توسعه اقتصادی جهت ارتقا سطح فناوری یک کشور روش های گوناگونی از جمله معرفی و جذب فناوری از خارج, بهبود فناوری موجود و توسعه فناوری جدید به شکل بومی سازی به کمک تحقیق و توسعه (R&D) رسمی مورد استفاده قرار می گیرند. با وجود اینکه انتقال و جذب فناوری ابزاری موثر در توسعه صنعت به شمار می آید اما واردات صرف ماشین آلات و ابزار و ادوات صنعتی به معنای جذب نیست بلکه جذب مناسب آن است که به همراه دانش فنی و چگونگی استفاده از آن باشد تا به راحتی با شرایط محیطی منطبق شده و بومی گردد. در این راستا تناسب بین راهبرد فناوری و راهبرد کسب و کار جهت افزایش مزیت رقابتی و همچنین بومی سازی فناوری در سطح ملی بسیار حائز اهمیت است. در این مطالعه هدف از انجام تحقیق مشخص نمودن وجود یا عدم وجود ارتباط عوامل راهبردی پنج گانه پورتر با راهبرد جذب فناوری با توجه به مدل جذب فناوری چو ویو و همچنین تشخیص میزان همبستگی این عوامل با روش جذب فناوری و نهایتا ارائه مدلی جهت همسو نمودن اهداف راهبردی و فناورانه شرکت می باشد. برای رسیدن به اهداف تحقیق روش آزمون ناپارامتریک مورد استفاده قرار گرفت. بدین منظور جهت مشخص نمودن استقلال یا همبستگی متغیرهای مستقل و متغیر وابسته از آزمون کای اسکوئر و برای تعیین میزان همگونی آنها از شاخص تاو کندال b استفاده شده است. بر اساس نتایج بررسی متغیر قدرت چانه زنی خریداران دارای بیشترین ضریب همبستگی با روش جذب فناوری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، کامبیز، و صاحبی، سمیه. (1390). ارائه مدل روش جذب فناوری مبتنی بر الگوی رقابت صنعتی پورتر در صنعت قطعه سازی خودرو. رشد فناوری، 8(29)، 27-34. SID. https://sid.ir/paper/144819/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی کامبیز، صاحبی سمیه. ارائه مدل روش جذب فناوری مبتنی بر الگوی رقابت صنعتی پورتر در صنعت قطعه سازی خودرو. رشد فناوری[Internet]. 1390؛8(29):27-34. Available from: https://sid.ir/paper/144819/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز طالبی، و سمیه صاحبی، “ارائه مدل روش جذب فناوری مبتنی بر الگوی رقابت صنعتی پورتر در صنعت قطعه سازی خودرو،” رشد فناوری، vol. 8، no. 29، pp. 27–34، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا