Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی تأمین کنندگان اقلام عمومی براساس شاخص های چابکی و ارزش های محوری در یک سازمان خدماتی-آمادی

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 76

چکیده

 امروزه, استفاده از مباحث زنجیره تأمین و مدیریت آن نقش کلیدی در سازمان های خدماتی دارد؛ اما یک سازمان, زمانی دارای توان رقابتی خواهد بود که ضمن برخورداری از اجزای توانمند و رقابت پذیر, دارای ویژگی های چابکی و ارزشی باشد. توجه به معیارهای چابکی و بهبود روابط سازمانی براساس نظام ارزشی سازمان مورد نیاز هر سازمان خدماتی و از ضرورت های این تحقیق است. اگر فرایندهای چابک یک سازمان بر روی خط مشی های ارزشی حرکت کند؛ رضایت مشتری خروجی مورد انتظار یک سازمان خواهد بود. برای تعیین اولویت و اهمیت معیارها از دیدگاه محققان, از تصمیم گیری با معیارهای چندگانه استفاده می شود. در این مقاله به منظور رتبه بندی تأمین کنندگان اقلام عمومی براساس شاخص های چابکی و ارزش های محوری از یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره استفاده شده است, اما مسأله مهم قبل از رتبه بندی تأمین کنندگان اقلام در سازمان ها, شناسایی و تعیین معیارهای چابکی و ارزشی در سطح سازمان ها و زنجیره های آن است. در این زمینه, پس از بررسی پیشینه تحقیق, معیارهای "پاسخگویی نسبت به بازار, امانت داری, صرفه جویی, خدمت گزاری, دقت, مراقبت و خودکنترلی و عدالت محوری" شناسایی شد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد, "صرفه جویی" و "مراقبت و خودکنترلی" بیش ترین تأثیر را در انتخاب تأمین کنندگان اقلام عمومی دارند. پس از آن معیارهای "خدمت گزاری, عدالت محوری, دقت, حساسیت و پاسخگویی نسبت به بازار و امانت داری" در رتبه های بعدی قرار گرفتند, سپس با انجام یک تحقیق میدانی, اوزان مناسب تأمین کنندگان اقلام عمومی احصا و براساس آن تأمین کننده برتر انتخاب شد. برای تأیید روائی و پایایی تحقیق از فرمول لاشه و آلفای کرونباخ استفاده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جبله، مرتضی، حسن پور، حسینعلی، و مصدق خواه، مسعود. (1397). رتبه بندی تأمین کنندگان اقلام عمومی براساس شاخص های چابکی و ارزش های محوری در یک سازمان خدماتی-آمادی. رشد فناوری، 15(57 )، 66-76. SID. https://sid.ir/paper/145064/fa

    Vancouver: کپی

    جبله مرتضی، حسن پور حسینعلی، مصدق خواه مسعود. رتبه بندی تأمین کنندگان اقلام عمومی براساس شاخص های چابکی و ارزش های محوری در یک سازمان خدماتی-آمادی. رشد فناوری[Internet]. 1397؛15(57 ):66-76. Available from: https://sid.ir/paper/145064/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی جبله، حسینعلی حسن پور، و مسعود مصدق خواه، “رتبه بندی تأمین کنندگان اقلام عمومی براساس شاخص های چابکی و ارزش های محوری در یک سازمان خدماتی-آمادی،” رشد فناوری، vol. 15، no. 57 ، pp. 66–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145064/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا