مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش های دانشگاهی بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی زنان

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش های دانشگاهی بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی زنان می باشد. این پژوهش براساس ماهیت و روش گردآوری داده ها, یک پژوهش توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه ی آماری پژوهش دانشجویان زن مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بوده است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش به غیر از مطالعات کتابخانه ای, پرسشنامه ی محقق ساخته در طیف 5 گزینه ای لیکرت بود که روایی و پایایی آن تأیید شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 878/0 بدست آمده و داده ها با استفاده از نرم افزارهای spss و Lizrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که آموزش های دانشگاهی بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی (مهارت های شخصی, مهارت های مدیریتی و مهارت های فنی) زنان تأثیر دارند. همچنین براساس نتایج به دست آمده از بار عاملی و تحلیل عاملی تأییدی از میان متغیرهای مربوط به مهارت های شخصی کارآفرینی, بیشترین بار عاملی مربوط به مهارت های پافشاری, مقاومت و پشتکار و کمترین بار عاملی مربوط به مهارت نوآوری بوده است. از طرفی دیگر در بین متغیرهای مربوط به مهارت های مدیریتی کارآفرینی, بیشترین بار عاملی مربوط به ایجاد و حفظ روابط انسانی و کمترین بار عاملی مربوط به مهارت مذاکره و از بین متغیرهای مربوط به مهارت های فنی کارآفرینی بیشترین بار عاملی مربوط به مهارت نظارت و ارزیابی محیط و کمترین بار عاملی مربوط به مهارت مربی گری بوده است. لذا توصیه می شود دانشگاه ها طراحی دوره های آموزشی کارآفرینی را در سرفصل و محتوای دروس گنجانده و با بکارگیری اساتید متخصص و برگزاری کارگاه ها به توسعه ی مهارت های کارآفرینی بویژه تقویت مؤلفه هایی که دارای بیشترین بار عاملی می باشند, بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیزجی، منیره، و زینی، مریم. (1397). بررسی تاثیر آموزش های دانشگاهی بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی زنان. رشد فناوری، 15(57 )، 34-43. SID. https://sid.ir/paper/145068/fa

    Vancouver: کپی

    دیزجی منیره، زینی مریم. بررسی تاثیر آموزش های دانشگاهی بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی زنان. رشد فناوری[Internet]. 1397؛15(57 ):34-43. Available from: https://sid.ir/paper/145068/fa

    IEEE: کپی

    منیره دیزجی، و مریم زینی، “بررسی تاثیر آموزش های دانشگاهی بر توسعه ی مهارت های کارآفرینی زنان،” رشد فناوری، vol. 15، no. 57 ، pp. 34–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button