مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

906
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 259 | صفحه پایان 269

چکیده

 حفظ روابط مشتریان, عرضه کنندگان و اجتماع از عوامل کلیدی حفظ روابط مثبت کاری در تعاونی ها به شمار می رود. چنانچه مالکیت و ساختار تعاونی از پشتوانه و حمایت فرهنگ تعاون برخوردار نباشد, در معرض خطر واژگونی قرار می گیرد. بر این اساس تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه, به منظور تاکید بر ارتقای آن ها با استفاده از تحلیل مسیر, هدف تحقیق حاضر بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که با روش پیمایش انجام شد. 220 نفر از اعضای تعاونی های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای نمونه آماری, انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه بود که روایی آن بر اساس پانل متخصصان و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.86 به دست آمد. عوامل موثر با روش تحلیل عاملی استخراج شدند و عواملی که در حوزه عوامل فرهنگی- اجتماعی, عوامل مدیریتی و عوامل اقتصادی قرار داشتند, با بررسی مسیر و با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج تحلیل مسیر مبین اثر مستقیم عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی, به علاوه آثار غیر مستقیمی از طریق عوامل مدیریتی و اقتصادی است. در مجموع, محاسبه اثر کلی گویای نقش برجسته عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، شهره، و آگهی، حسین. (1392). تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 44(2)، 259-269. SID. https://sid.ir/paper/146239/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی شهره، آگهی حسین. تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1392؛44(2):259-269. Available from: https://sid.ir/paper/146239/fa

    IEEE: کپی

    شهره کرمی، و حسین آگهی، “تحلیل اثر عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت تعاونی های تولیدی محصولات خارج از فصل استان کرمانشاه،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 44، no. 2، pp. 259–269، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا