مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی کشاورزان از خدمات شرکت های مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی در استان مرکزی

صفحات

 صفحه شروع 285 | صفحه پایان 297

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی میزان رضایتمندی کشاورزان استان مرکزی از عملکرد شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی است. همچنین, این تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعة آماری تحقیق شامل تمام کشاورزان استان مرکزی می شود که از خدمات شرکت های مشاوره ای استفاده می کردند (9450N= ). با استفاده از جدول Kerjcie & Morgan (1970) و روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب, 368 کشاورز به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که روایی محتوایی آن با استفاده از نظر جمعی از اعضای هیئت علمی ترویج و آموزش کشاورزی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان های تهران و مرکزی تأیید شد. براساس نتایج تحقیق, درمجموع رضایت کشاورزان از شرکت های مشاوره ای پایین تر از حد متوسط است. کشاورزان به بهره گیری از مشاوره های کارشناسان تمایل دارند, ولی درمورد به کارگیری و توصیة این مشاوره ها به دیگر کشاورزان تردید دارند. براساس نتایج همبستگی, بین متغیرهای مهارت های ارتباطی کارشناسان, افزایش دانش کشاورزان, میزان اعتماد کشاورزان به توصیه های کارشناسان و افزایش درآمد کشاورزان با رضایت از شرکت های مشاوره ای رابطة مثبت و معنی داری وجود دارد. براساس نتایج تحلیل رگرسیون, دو متغیر مهارت های ارتباطی و افزایش دانش کشاورزان, 31 درصد تغییرات رضایتمندی از شرکت ها را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، عنایت، صرامی فروشانی، منصوره، فرهادیان، همایون، و نوروزی، علیرضا. (1394). بررسی میزان رضایتمندی کشاورزان از خدمات شرکت های مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در استان مرکزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 46(2 )، 285-297. SID. https://sid.ir/paper/146340/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی عنایت، صرامی فروشانی منصوره، فرهادیان همایون، نوروزی علیرضا. بررسی میزان رضایتمندی کشاورزان از خدمات شرکت های مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در استان مرکزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1394؛46(2 ):285-297. Available from: https://sid.ir/paper/146340/fa

    IEEE: کپی

    عنایت عباسی، منصوره صرامی فروشانی، همایون فرهادیان، و علیرضا نوروزی، “بررسی میزان رضایتمندی کشاورزان از خدمات شرکت های مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در استان مرکزی،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 46، no. 2 ، pp. 285–297، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146340/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button