مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش عالی کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 164

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش عالی کشاورزی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق 1650 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی تهران بودند که از این تعداد 328 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده تعیین شدند. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسش نامه بود. روایی پرسش نامه از سوی پانل متخصصان حیطه علوم فناوری اطلاعات و ترویج و آموزش کشاورزی بررسی و کسب شد و برای تعیین میزان پایایی بخش های مختلف ضریب آلفای کرونباخ به کار گرفته شد که میزان آن برای استفاده ازICT 0.72, مهارتICT 0.84 و برای بخش نگرش 0.76 برآورد شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS17 استفاده شد. نتایج نشان داد که 87.5 درصد دانشجویان به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزش عالی کشاورزی نگرش مثبت داشتند. نتایج حاصل از تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیر وابسته تحقیق و متغیرهای سن, میزان استفاده دانشجویان از ICT, میزان مهارت ICT دانشجویان, متوسط ساعات استفاده از رایانه و متوسط ساعات استفاده از اینترنت در سطح 0.01 و با متغیرهای فعالیت های پژوهشی و معدل در سطح 0.05 رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره خطی نیز نشان داد که متغیرهای میزان استفاده دانشجویان از ICT, میزان مهارت ICT دانشجویان, متوسط ساعات استفاده از رایانه و سن توانایی تبیین 53.9 درصد از واریانس متغیر وابسته را دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی نژاد، آذر، و حجازی، سیدیوسف. (1392). بررسی نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش عالی کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 44(1)، 153-164. SID. https://sid.ir/paper/146474/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی نژاد آذر، حجازی سیدیوسف. بررسی نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش عالی کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1392؛44(1):153-164. Available from: https://sid.ir/paper/146474/fa

    IEEE: کپی

    آذر هاشمی نژاد، و سیدیوسف حجازی، “بررسی نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش عالی کشاورزی،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 44، no. 1، pp. 153–164، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button