مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی توسعه خودکارآمدی کارآفرینانه مبتنی بر یادگیری تجربی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف این تحقیق پیمایشی, طراحی الگوی توسعه خودکارآمدی کارآفرینانه مبتنی بر یادگیری تجربی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران بود. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده های کشاورزی ایران (20518 N=) تشکیل دادند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 380 نفر از آن ها به عنوان نمونه و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با انتساب متناسب انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه گردآوری گردیدند و توسط نرم افزار SPSS و همچنین, نرم افزار LISREL نسخه 5/8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. به منظور تعیین روایی پرسشنامه تحقیق از روایی صوری توسط پانل متخصصان و روایی سازه استفاده گردید و به منظور محاسبه قابلیت اعتماد پرسشنامه از دو روش آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده شد که مقادیر مربوطه قابل قبول بودند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران, ویژگی های آموزشگران بر مهارت های تجربی و عملی و مهارت های مطلوب فردی و بین فردی دانشجویان؛ ویژگی های فراگیران بر مهارت های فنی مربوط به موفقیت شغلی دانشجویان و عوامل سازمانی بر مهارت های تجربی و عملی, مهارت های فنی مربوط به موفقیت شغلی, مهارت های مطلوب فردی و بین فردی و مهارت های تحلیلی دانشجویان تاثیرگذار است. همچنین, مهارت های تجربی و عملی و مهارت های فنی مربوط به موفقیت شغلی دانشجویان بر خودکارآمدی کارآفرینانه آن ها تاثیرگذار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، جواد، حسینی، سیدمحمود، حجازی، یوسف، و موحدمحمدی، حمید. (1397). طراحی الگوی توسعه خودکارآمدی کارآفرینانه مبتنی بر یادگیری تجربی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 49(1 )، 59-73. SID. https://sid.ir/paper/146551/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی جواد، حسینی سیدمحمود، حجازی یوسف، موحدمحمدی حمید. طراحی الگوی توسعه خودکارآمدی کارآفرینانه مبتنی بر یادگیری تجربی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1397؛49(1 ):59-73. Available from: https://sid.ir/paper/146551/fa

    IEEE: کپی

    جواد قاسمی، سیدمحمود حسینی، یوسف حجازی، و حمید موحدمحمدی، “طراحی الگوی توسعه خودکارآمدی کارآفرینانه مبتنی بر یادگیری تجربی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 49، no. 1 ، pp. 59–73، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button