مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر مبانی روان شناسی در تصویرسازی کتاب های آموزشی کودکان (گروه سنی الف)

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 162

چکیده

 دنیای گسترده تصویر در همه دوران تاریخ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر دنیای دیروز, دنیای ادبیات شفاهی بود, روزگار تصاویر و سواد بصری برای کودکان فقط شامل بخش کوچکی از دنیای تصویری کنونی می شد. هدف این مقاله, تحلیل تاثیر مبانی روان شناسی بر تصویرسازی کتاب های آموزشی کودکان گروه سنی الف و بررسی اهمیت به مبانی روان شناسی در نقاشی و تکنیک های مختلف آن در فرایند تصویرسازی کتاب های کودکان است. روش گردآوری اطلاعات, کتابخانه ای و اسنادی بوده و روش تحقیق این پژوهش تحلیلی است. یافته های تحقیق بدین قرار است که روان شناسی به عنوان محتوای غالب تصویرگری, این گروه سنی را تحت تاثیر خود قرار داده است و تصاویر, بیش از کلمات توجه کودک را جلب می کنند. این تحقیقات همچنین نشان داده اند کودکان تصاویر را مانند کلمات می خوانند و برای خودشان مفهوم می آفرینند. تصویرگری واسطی میان نقاشی, ارتباط تصویری و ادبیات است. گونه های تکنیک (فن) به کار گرفته شده توسط یک تصویرگر, به مواد اولیه به کار گرفته شده در طراحی و رنگ آمیزی تصویرها باز می گردد, اما روش به کارگیری آنها از شناسه های مهم هر اثر به شمار می رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالع، سعیده، و علی محمدی اردکانی، جواد. (1396). تحلیل تاثیر مبانی روان شناسی در تصویرسازی کتاب های آموزشی کودکان (گروه سنی الف). هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 22(1 )، 151-162. SID. https://sid.ir/paper/146666/fa

    Vancouver: کپی

    طالع سعیده، علی محمدی اردکانی جواد. تحلیل تاثیر مبانی روان شناسی در تصویرسازی کتاب های آموزشی کودکان (گروه سنی الف). هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1396؛22(1 ):151-162. Available from: https://sid.ir/paper/146666/fa

    IEEE: کپی

    سعیده طالع، و جواد علی محمدی اردکانی، “تحلیل تاثیر مبانی روان شناسی در تصویرسازی کتاب های آموزشی کودکان (گروه سنی الف)،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 22، no. 1 ، pp. 151–162، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button