Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,828
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش محوری مینیمالیسم در پایان دوران مدرن و بکارگیری نور در آثار دن فلاون

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 قرن بیستم تجربیات متفاوتی را در زمینه هنر و اندیشه به همراه دارد. پس از جنگ جهانی دوم, جهان در رویارویی با تغییرات گسترده ای در زمینه های فلسفی, هنری, سیاسی و اجتماعی قرار می گیرد و تمامی اصول مدرنیسم را به چالش می کشد. در این اثنا مجسمه سازی مینیمالیسم با رویکردی انتزاعی که از مهم ترین دستاوردهای هنر مدرن به شمار می آید, با مفاهیمی نو از درون نقاشی سر بر می آورد. این جنبش با تاکید بر نقش مخاطب به جای مولف, نگاه تازه ای را در هنرهای بصری مطرح می کند. آثار هنری مینیمالیسم فاقد نماد گرایی هستند, آثاری که با استفاده از تولیدات کارخانه و با تکیه بر روند آن, زاییده عصر تولید انبوه ناشی از انقلاب صنعتی به شمار می آیند. دن فلاون از تاثیر گذارترین هنرمندان مینیمالیست است که با انتخاب لامپ های فلورسنت صنعتی آثار منحصر به فردی را به نمایش می گذارد. او با چیدمان های نوری بر فضای معماری تاثیر گذاشته و موجبات هنر نوری را فراهم می آورد. این نوشتار, مینیمالیسم را نقطه عطفی در روند هنری قرن بیستم معرفی می کند و با نگاهی به مباحث نظری پیرامون آن به تحلیل مفاهیم و مبانی این جنبش در آثار فلاون می پردازد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حریریان، نرگس. (1389). نقش محوری مینیمالیسم در پایان دوران مدرن و بکارگیری نور در آثار دن فلاون. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، -(41)، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/146697/fa

Vancouver: کپی

حریریان نرگس. نقش محوری مینیمالیسم در پایان دوران مدرن و بکارگیری نور در آثار دن فلاون. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1389؛-(41):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/146697/fa

IEEE: کپی

نرگس حریریان، “نقش محوری مینیمالیسم در پایان دوران مدرن و بکارگیری نور در آثار دن فلاون،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. -، no. 41، pp. 83–94، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146697/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا