Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

572
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی: روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 114

چکیده

 در این مقاله, به ماهیت نوآوری بنیادین معنا, نتیجه بخش در خلق بازارهای جدید پرداخته می شود و اساس این نوع از نوآوری, برپایه تئوری های هرمنوتیک به عنوان بیان کننده ی تفسیر مولد, برانگیزاننده ی نوآوری معانی در طراحی, مورد بررسی قرارداده می شود. این مقاله ذاتاً مفهومی بوده تا جایی که هدف آن تامین یک ساختار تئوری است تا سایر تحقیقات بر اساس آن قرار گیرند. مقایسه روش های نوآوری تحلیلی و تفسیری, آشکار می سازد که نوآوری موفق, نیاز به پردازش در دو مرحله تحلیل و تفسیر به طور موازی دارد؛ از این رو تلاش می شود مسیر یا روشی درکنار نوآوری تحلیلی به وجود آورده شود. مقایسه این دو روش نوآوری نشان می دهد که مدل تفسیری, در تلاش برای رسیدن به معناهای جدید است ولی اغلب مدل های تحلیلی, به حل مشکل می اندیشند. بنابراین شرکت هایی که در جستجوی معانی بنیادین جدید هستند, می توانند به نوآوری های تفسیری روی آورند. در ادامه, رصدکردن روشی از نوآوری تفسیری در کارگاه نوآوری یک شرکتِ مطرح و موفق روز, و بازخوانی مراحل آن با مفاهیم هرمنوتیک, روشن می سازد زیربنای این ساختارها, عمدتاً مبانی و مفاهیم مطالعات هرمنوتیک هستند. بنابراین اگر مسئولین و سازمان هایی که در بخش نوآوری فعالیت می کنند, پژوهش-های بیشتری در این حوزه انجام دهند, به موفقیت های بیشتری در این نوع نوآوری, دست می یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، طوفان، و اژدری، علیرضا. (1398). بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی: روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 24(3 )، 107-114. SID. https://sid.ir/paper/146749/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی طوفان، اژدری علیرضا. بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی: روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1398؛24(3 ):107-114. Available from: https://sid.ir/paper/146749/fa

    IEEE: کپی

    طوفان شریفی، و علیرضا اژدری، “بکارگیری چهارچوب هرمنوتیک درنوآوری بنیادین معنای محصول نمونه موردی: روش نوآوری طراحی محور در کارگاه آموزشی شرکت باریلا،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 24، no. 3 ، pp. 107–114، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146749/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا