مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصلاح شیوه گزینش دانشجو به منظور ارتقا کیفیت آموزش معماری گام های عملی برای رسیدن به وضعیت مطلوب

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف این مقاله, مطالعه بر روی شیوه گزینش دانشجوی معماری به منظور ارایه راهکارهای عملی جهت اصلاح این شیوه و تدوین الگوی مطلوبی است تا بتواند راه حلی کلیدی برای ارتقای کیفیت آموزش معماری فراهم آورد. عقیده عمومی متخصصان و سازوکارهای آموزشی, این رشته را در زمره گروه های هنری می داند. در حالی که پذیرفته شدگان این رشته از طریق آزمون های دروس علمی انتخاب می شوند. این تناقض نمی تواند پیش نیازهای هنری تحصیل در این رشته را تامین نموده و شایسته ترین ها را روانه دانشگاه نماید. شرایط موجود در گزینش دانشجو, ناشی از حذف آزمون اختصاصی این رشته در سال 1372 می باشد و برای جبران مشکلات آن, دروس پیش نیازی در برنامه درسی نیم سال اول تحصیلی لحاظ گردید. تاکنون تحقیقات اندکی در این زمینه انجام شده است. این تحقیق با "رویکردی راه حل محور" ضمن طرح مساله و ضرورت حل آن, با استفاده از مطالعه موردی و "رویکرد سیستمی" به این مساله می پردازد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که دروس پیش نیاز ارایه شده در نیم سال اول نمی توانند کمبودهای پدید آمده را جبران نمایند. لذا این تحقیق با بهره مندی از نظریات جدید در گزینش دانشجو, پیشنهاداتی کاربردی برای بهبود شیوه انتخاب دانشجو ارایه می دهد. مهم ترین پیشنهاد حاصل از این تحقیق انجام آزمون اختصاصی به روش تستی بر روی چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان کنکور سراسری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

درودگر، قاسم. (1388). اصلاح شیوه گزینش دانشجو به منظور ارتقا کیفیت آموزش معماری گام های عملی برای رسیدن به وضعیت مطلوب. معماری و شهرسازی (هنرهای زیبا)، -(38)، 25-36. SID. https://sid.ir/paper/154405/fa

Vancouver: کپی

درودگر قاسم. اصلاح شیوه گزینش دانشجو به منظور ارتقا کیفیت آموزش معماری گام های عملی برای رسیدن به وضعیت مطلوب. معماری و شهرسازی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1388؛-(38):25-36. Available from: https://sid.ir/paper/154405/fa

IEEE: کپی

قاسم درودگر، “اصلاح شیوه گزینش دانشجو به منظور ارتقا کیفیت آموزش معماری گام های عملی برای رسیدن به وضعیت مطلوب،” معماری و شهرسازی (هنرهای زیبا)، vol. -، no. 38، pp. 25–36، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154405/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button