مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,207
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط ساختار برنامه آموزشی با بروندادهای پژوهشی دانشکده های برتر معماری ایران و جهان

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 220

چکیده

 برنامه های آموزشی دانشگاهی ازجمله آموزش معماری متاثر از کیفیت آموزشی و استفاده از اساتید برجسته بوده و شامل واحدهای نظری, عملی و پژوهشی است. یکی از معیارهای ارزش گزاری برنامه های آموزشی در سطح بین المللی میزان بروندادهای پژوهشی در رده بندی بین المللی یا QS است. عدم شناخت ارتباط بین ساختار برنامه آموزشی و میزان بروندادهای پژوهشی در سطح جهانی باعث عدم هماهنگی برنامه های آموزشی با بروندادهای پژوهشی و درنتیجه رتبه بندی پایین تر دانشگاه ها می شود. لذا برای نخستین بار در این مقاله این مسئله بررسی شد. جهت گردآوری داده ابتدا 10 دانشکده برتر معماری جهان و سه دانشکده برتر ایران که داری ضریب تاثیر بالاتر در رده بندی جهانی بودند انتخاب و سپس معنی داری سطوح بالادست و پایین دست ساختار برنامه آموزشی آن ها ازجمله کیفیت آموزشی, استفاده از اساتید برجسته و هر یک از ساعت واحدهای عملی, نظری و پژوهشی با میزان بروندادهای پژوهشی بررسی شد. نتایج این مقاله نشان می دهد که ارتباط بین استفاده از اساتید برجسته و ساعت واحد آموزش عملی و نظری با بروندادهای پژوهشی در تمامی این 13 دانشگاه برتر وجود ندارد. دیگر یافته این مقاله مبین نبود ارتباط بین ساعت واحدهای پژوهشی با بروندادهای پژوهشی سه دانشکده برتر معماری ایران است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزاقی اصل، سینا، و فرهادیان، مریم. (1396). بررسی ارتباط ساختار برنامه آموزشی با بروندادهای پژوهشی دانشکده های برتر معماری ایران و جهان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(3)، 213-220. SID. https://sid.ir/paper/155333/fa

    Vancouver: کپی

    رزاقی اصل سینا، فرهادیان مریم. بررسی ارتباط ساختار برنامه آموزشی با بروندادهای پژوهشی دانشکده های برتر معماری ایران و جهان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛11(3):213-220. Available from: https://sid.ir/paper/155333/fa

    IEEE: کپی

    سینا رزاقی اصل، و مریم فرهادیان، “بررسی ارتباط ساختار برنامه آموزشی با بروندادهای پژوهشی دانشکده های برتر معماری ایران و جهان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 3، pp. 213–220، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155333/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button