مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه روش های سنتی، نرم افزاری و ترکیبی در آموزش سیستم های باربر جانبی ساختمان ها

صفحات

 صفحه شروع 315 | صفحه پایان 321

چکیده

 سیستم های باربر جانبی ساختمان به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از قاب خمشی, دیوار برشی, بادبند, و مختلط (که ترکیبی از سه حالت فوق است). امروزه استفاده از سیستم های مختلط با قاب خمشی و دیوار برشی در سازه های بتن مسلح بلند رشد فزاینده ای یافته است و نحوه آموزش آن به مهندسان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد اهمیت ویژه ای دارد. نکته مهم آن است که طبق استاندارد 2800 و آیین نامه آبا, موضوع تحلیل و طراحی این نوع سازه های مختلط قدری پیچیده شده و لازم است در محاسبه آنها از ممان اینرسی مقطع های ترک خورده استفاده شود. در این مقاله نحوه آموزش این سیستم ها به سه روش سنتی, نرم افزاری, و ترکیبی با یکدیگر مقایسه شده اند. نتیجه مطالعات آماری انجام شده بر روی نتایج تدریس با این سه روش آن است که استفاده از سیستم ترکیبی تئوریک و نرم افزاری در آموزش افراد برای تحلیل و طراحی سازه های مختلط موفق تر از دو روش دیگر است. تنها نکته منفی آموزش با این روش آن است که مدت زمان لازم برای آموزش نسبت به دو حالت قبل تا حدود دو برابر افزایش می یابد. البته با در اختیار قرار دادن بخشی از اطلاعات و مثال های حل شده به صورت جزوه آماده, این زمان کاهش می یابد و به حدود 1.5 برابر روش های قبلی می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلوم، موسی. (1388). مقایسه روش های سنتی, نرم افزاری و ترکیبی در آموزش سیستم های باربر جانبی ساختمان ها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 3(4)، 315-321. SID. https://sid.ir/paper/155469/fa

    Vancouver: کپی

    مظلوم موسی. مقایسه روش های سنتی, نرم افزاری و ترکیبی در آموزش سیستم های باربر جانبی ساختمان ها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1388؛3(4):315-321. Available from: https://sid.ir/paper/155469/fa

    IEEE: کپی

    موسی مظلوم، “مقایسه روش های سنتی, نرم افزاری و ترکیبی در آموزش سیستم های باربر جانبی ساختمان ها،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 3، no. 4، pp. 315–321، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button